پرستار بیمار حرفه ای در منزل ، ویژگی های پرستار حرفه ای در منزل

پرستار بیمار حرفه ای در منزل ، ویژگی های پرستار حرفه ای در منزل

یکی از چالش برانگیز ترین موضوع در بین اکثر خانواده هایی که در منزل بیمار دارند و خودشان به تنهایی قادر به مراقبت وی نیستند یافتن یک پرستار حرفه ای در خانه می باشد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که می خواهید وارد این رشته شوید ، بهتر است علاوه بر اخذ مدرک تحصیلی ، دوره های آموزشی و کسب تجربه های مربوط به پرستاری در منزل را طی کنید. این دوره های آموزشی می تواند شامل مواردی از جمله: آموختن اصول پرستاری از بیمار، توانایی آموزش دادن، داشتن تبحر در برقراری ارتباط با بیمار و اعضای خانواده وی و در نظر گرفتن خطرات احتمالی باشد.

پرستار بیمار حرفه ای در منزل

پرستار بیمار حرفه ای

یک پرستار حرفه ای باید دارای ویژگی هایی باشد که او را از سایر همکارانش کامل تر و بهتر نشان دهد. پرستار بیمار در منزل علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با این کار و توانایی های آموزشی و علمی باید تخصص و سابقه کاری پرستاری نیز داشته و همچنین مهارت ارتباطات بین فردی را دارا باشد.

بسیاری از افراد هستند که مدرک تحصیلی این رشته را دارند اما از نظر داشتن مهارت های مورد نیازبرای این شغل در حد صفر می باشند. طبیعتا این افراد نمی توانند در کارشان موفق باشند و به عنوان پرستار حرفه ای شناخته شوند. پس مهارت حرف اول را می زند.

پرستار بیمار حرفه ای در منزل چه ویژگی هایی باشد داشته باشد ؟

ویژگی های پرستار بیمار حرفه ای در منزل

برای تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای و خوب باید یک سری ویژگی هایی را در خود داشته و یا تقویت نماید. در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها اشاره می کنیم:

1. دقت و تسلط در کار

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سبب تبدیل شدن پرستار به یک پرستار حرفه ای می شود دارابودن دقت و تسلط کافی در کار می باشد. پرستار در منزل باید به تمام موارد ریز و درشت بیمار توجه داشته باشد و همه آن ها را بررسی نماید. تسلط به اوضاع بیمار بسیار مهم بوده و می تواند در حیات بیمار نقش بسیار مهمی داشته باشد.

برای پرستار بیمار حرفه ای در منزل داشتن دقت و توجه فراوان بسیار ضروریست. در حرفه پرستاری از بیمار باید به علائم و نشانه های بیمار توجه زیادی کرد و تشخیص خود را بر پایه های علمی و با توجه به وضعیت بیمار اعلام نمود. در این مورد تکیه بر حدس ها، گمان ها می تواند سبب به خطر افتادن جان بیمار شود.

داشتن تمرکز نیز یکی ازمهم ترین اصول ورود به رشته پرستاری در منزل می باشد. پرستاری که در کارش تمرکز کافی نداشته باشد و نتواند به علائم و وضعیت بیمار تسلط کافی داشته باشد نمی تواند پرستار حرفه ای باشد.

2. نظم

یک پرستارحرفه ای باید منظم باشد. نظم در هر کاری خوب بوده و سبب تسلط فرد بر اوضاع کار می شود. کار پرستاری نیز جز کارهای حساس ومهم می باشد و نیاز به نظم زیادی دارد. یک پرستار حرفه ای می تواند با رعایت نظم در کارش موفق بوده و تسلط کافی بر شرایط بیمار و وضعیتش داشته باشد.
رعایت نظم علاوه بر کارها می تواند در بهداشت فردی پرستار و بیمار نیز نمایان باشد.

نظم در زمان نیز از دیگر ویژگی های تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای  می باشد. پرستار حرفه ای باید بتواند نظم را در کارهایش برقرار سازد تا زمان را مدیریت کند. برای ای کار می تواند کارهایش را اولویت بندی نماید و بر اساس اولویت داده شده مشغله های روزانه اش را انجام دهد. این امر به رسیدن به نظم بسیار کمک کننده می باشد.

3. رسیدگی کامل به بیمار

پرستار باید رسیدگی کامل به بیمار را داشته باشد. منظور از رسیدگی کامل باید تمام توجه و حواسش را معطوف به مشکلات و بیمار کند و تمام دانش و مهارت خود را به کار ببندد تا از وی پرستاری صحیح کند. پرستار بیمار حرفه ای در منزل باید توانایی مدیریت انرژی و توان خود را نیز داشته باشد و به صورت اصولی انرژی خود را تقسیم کند تا درتمام روز توان پرستاری از بیمار راداشته باشد.

 

ویژگی های پرستار حرفه ای در منزل

4. پرستار باید بهترین تصمیم را در کوتاهترین زمان بگیرد.

حرفه پزشکی و پرستاری به گونه ای است که ثانیه ها درتعیین آن نقش بسیار زیادی دارند. پرستار حرفه ای در باید بتواند در زمان بسیار کم تفکر کند بهترین تصمیم را بگیرد و سپس بلافاصله آن را اجرایی کند.

5. پرستار باید خود را برای هر گونه شرایطی آماده کند.

پرستار حرفه ای باید توانایی انجام خدمات پرستاری را در هر وضعیتی داشته باشد. ممکن است حال بیماری که از وی مراقبت می نماید وخیم شود در این شرایط پرستار حرفه ای باید بتواند آمادگی کنترل وضعیت را داشته و با برنامه ریزی درست بتواند شرایط را مدیریت نماید. پرستار حرفه ای باید از قبل تفکر این وضعیت بحرانی را کرده و برایش برنامه کامل و درستی را داشته باشد.

  • برنامه ریزی مناسب در شرایط بحرانی

پرستار بیمار حرفه ای در منزل برای داشتن برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به هدف مورد نظر در شرایط بحرانی باید مواردی را در نظر گرفت از جمله این موارد می توان به:

• تشخیص مشکل

توانایی در شناخت مشکل و هدفی که می خواهید به آن برسید.

• بررسی کامل مشکل و هدف

پرستار بیمار باید اطلاعات کافی در مورد مشکل و راه های حل آن و رسیدن به هدفش داشته باشد.

• بررسی راه حل های رسیدن به هدف

برای رسیدن به هدف مورد نظر و طی کردن موفقیت بخش شرایط بحرانی باید پرستار یکسری راه حل های اثر بخشی را شناسایی کرده و انجام دهد.

• انتخاب بهترین راه حل

پرستار حرفه ای در منزل پس از بررسی های لازم بهترین راه حل را انتخاب نموده و آن را اجرایی کند.

• سنجش موفقیت

پس از پایان اقدامات و سپری شدن شرایط بحرانی می توان میزان موفقیت آمیز بودن شرایط را سنجید.

 

های لازم برای پرستار بیمار حرفه ای

6. ارتباط اجتماعی کارآمد

توانایی در برقراری ارتباطی دوستانه و خوب یکی دیگر از ویژگی های پرستار حرفه ای می باشد. پرستار باید با بیمار ارتباطی دوستانه و صمیمی داشته باشد و به دردل های وی گوش دهد. داشتن ارتباطی خوب با پرستار می تواند به بهبودی هر چه سریعتر بیمار کمک شایانی کند. در زمان صحبت کردن بیمار به خوبی به حرف هایش گوش دهد. در واقع رستار بیمار حرفه ای در منزل باید شرایط روحی و روانی بیمار را بهبود بخشد. با بلارفتن روحیه در بیمار و شرایط روحی خوب به بهبودی وی می توان کمک نمود.

این مورد در درباره پرستار سالمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

7. برقراری ارتباط با پزشک

فردی که می خواهد به عنوان پرستار بیمار حرفه ای در منزل مشغول به کار شود و مسئولیت نگهداری از بیمار را داشته باشد باید تمام تمرکز و دقت خود را به کار ببندد تا مشکلی پیش نیاید. همچنین داشتن ارتباطی صمیمی در شغل وی بسیار کارساز بوده و سبب موفقیت وی خواهد شد. پرستار برای رسیدن به موفقیت و هدفش باید با تمرکز کافی به سخنان پزشک گوش فرا داده و به آنها عمل نماید. پرستار حرفه ای در منزل باید توانایی برقراری ارتباطی کارآمد با پزشک نیز داشته  باشد این کار هم به نفع بیمار بوده و هم سبب آموختن مهارت و تجربه برای پرستار خواهد بود.

 

هزینه استخدام پرستار بیمار

این هزینه به فاکتورهای مختلفی از جمله ساعات کاری ، شرایط بیمار ، مهارت و تخصص پرستار و… بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مر کز آسایش مراقبتی ایده آل تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله هزینه استخدام پرستار بیمار ولنجک مراجعه کنید.

 

پرستار کودک
5/5 - (1 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *