نیاز سالمند به پرستار | نیاز سالمند به پرستار تمام وقت

نیاز سالمند به پرستار

ورود به دوره سالمندی و پیری یکی از پرچالش ترین دوران های زندگی برای هر فردی می باشد . افرادی که وارد دوره سالمندی می شوند به علت ضعف در قوای جسمانی ممکن است ، دیگر نتوانند به تنهایی از پس کارهای روزمره خود برآیند و به مشکل برمی خورند .

نیاز سالمند به پرستار

این افراد نیاز به پرستاری و کمک در انجام کارها دارند .افراد خانواده نیز به علت مشغله های فراوان و شاغل بودن بیرون از خانه معمولا نمی توانند در انجام فعالیت های روزمره به سالمندان کمک کنند . به همین دلیل پرستاری و مراقبت از سالمندان و نیاز سالمند به پرستار خوب ، یکی ازموضوعات پراهمیت در خانواده ها به شمار می رود .
از طرفی دیگر افراد سالمند نمی خواهند استقلال خود را از دست دهند و ترجیح می دهند در خانه خود سکونت داشته و به خانه فرزندان و یا نزدیکان نروند . با توجه به این مسائل یکی از راه حل ها برای مراقبت از سالمندان استخدام  پرستار سالمند در منزل می باشد .

اگر در خانه سالمندی دارید که وبه دلایل مختلف نمی توانید از وی مراقبت و پرستاری نمایید می توانید با استخدام پرستار سالمند این مشکل را حل نمایید . در ادامه قصد داریم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

نیاز سالمند به پرستار و مراقب در خانه

بسیاری از افراد سالمند هستند که ؛ توانایی انجام فعالیت های روزمره خود را نداشته ونیاز به پرستار دارند .اما نمی خواهند به خانه فرزندان و یا خانه سالمندان بروند. برای حل مشکل این افراد تنها راه حل استخدام پرستار در منزل به صورت تمام وقت است .

مراکز مراقبتی و پرستاری زیادی در سطح کشور وجود دارد که می توانند نیاز سالمندان به پرستار در منزل را فراهم کنند . معمولا در این مراکز پرستاران ماهر و آموزش دیده وجود دارند که در صورت نیاز سالمندی به مراقبت می توانند به وی کمک کنند .

علائم دوران سالمندی

علائم دوران سالمندی

نیاز سالمند به پرستار یکی از ضروریات دوران سالمندی است وارد شدن به دوره سالمندی با یکسری علائم همراه است ، که عبارتند از:

  • علائم جسمی

وقتی افراد به دوره سالمندی وارد می شوند ، برخی علائم جسمانی در بدنشان بروز می کند که ، نشان از نیاز سالمندان به پرستار می را دهد .در زمان مواجهه با افراد سالمند خانواده شاید علائم جسمی از جمله احساس بیماری ، وجود ضعف، زودرنج شدن و خستگی در بدنشان ببینید و یا کمبود ها یا نشانه هایی را در بدنشان بروز می کند متوجه شوید .

  • کبودی و جای زخم

با مشاهده نشانه هایی مانند کبودی و جای زخم ، می توان به اهمیت نیاز سالمند به پرستار پی برد. این کبودی ها می تواند ناشی از زمین خوردن و یا برخورد با دیوار و یا به دلیل سقوط از مکانی بلند نیاز باشد .

وجود پرستار سالمند در منزل می تواند تا حدودی مانع از ایجاد این اتفاقات شده و در زندگی با کیفیت و خوب به سالمند کمک نماید . از دیگر کمک هایی که پرستار سالمند می تواند داشته باشد ،رسیدگی به وضع تغذیه سالمند و مصرف به موقع داروها توسط سالمند باشد .

مراقبت از سالمندان

دلایل نیاز سالمند به مراقبت جهت جلوگیری از منزوی شدن

دوران سالمندی می تواند زمینه ای برای منزوی شدن و افسردگی می باشد. در واقع یکی از دلایل نیاز سالمند به پرستار منزوی شدن وی می باشد. پرستاری از سالمند افسرده نیاز به تجربه بیشتری دارد. برخی از دلایل منزوی شدن عبارتند از:

  •  کاهش تحرک

کاهش تحرک دردوران سالمندان یکی از مشکلات و معضل های اساسی می باشد که هر فرد سالمندی ممکن است به آن گرفتار شود . سالمندان به دلیل مشکلات جسمانی که دارند در پیاده روی طولانی به مشکل برمی خورند. آن ها همچنین ممکن است در خانه و محل زندگی شان در مسیر رفت آمد آنها پله یا هر مانع دیگری قرار گرفته باشد که تحرک زیاد را برایشان مشکل نماید .
پرستار سالمند می تواند با رفع موانع در مسیر رفت آمد سالمند به افزایش تحرک در سالمند و کمک کرده ودر ایجاد روحیه ای بانشاط در وی بکوشد . اینجاست که می توان به اهمیت نیاز سالمند به پرستار پی برد.همچنین پرستار سالمند می تواند به وی کمک نماید تا برای پیاده روی به پارک یا بوستان ها برود بااین پیاده روی های روزانه می توان تا حدود زیادی از منزوی شدن سالمند جلوگیری کرد .

  • کاهش سطح بهداشت و نظافت

کاهش سطح بهداشت و نظافت از دیگر نشانه های نیاز سالمند به نگهداری می باشد . سالمندانی که دچار کاهش سطح شناختی و ضعف قوای جسمانی می شوند به تنهایی نمی توانند، بهداشت و نظافت خود را به درستی رعایت نمایند و به مشکل برمی خورند .

این سالمندان معمولا توانایی در کنترل ادرار را نداشته و همیشه ظاهری آشفته و نامرتب دارند . از این رو نیاز سالمند به پرستار ضرورت می یابد. این افراد نیاز مبرم به استخدام پرستار دارند تا با کمک او بتوانند به امورات بهداشتی و نظافت روزمره خود برسند .

اگر فرد سالمند به همراه اعضای خانواده زندگی می کند ، نیاز به رعایت نکات و مسائل بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است .اگر در خانه کودک نیز باشد باید اعضای خانواده کمک بیشتری به سالمند بکنند تا بهداشت و نظافت خود را در حد بالایی خفظ کند .

اما در این مواقع نیز پیش میاید که فرد مراقبت کننده از سالمند خسته شده و به استراحت نیاز پیدا می کند و یا بیمار می شود . در این مواقع نیز نیاز به استخدام پرستار پاره وقت احساس می شود

نیاز سالمند به پرستار تمام وقت

نیاز سالمند به پرستار تمام وقت

گاهی استخدام پرستار شبانه روزی ضرورت می یابد . مهارت های مراقب سالمند در نگهداری و پرستاری حرف اول  می زند.  سالمندان به نا به دلایلی نیاز به مراقبت تمام وقت خواهند داشت :

• فراموشی

یکی از مشکلات جدی که ممکن است برای هر سالمندی اتفاق بیفتد کاهش سطح شناختی در فرد می باشد . سالمندانی که دچار فراموشی می شوند معمولا به تدریج کوچکترین موارد مهم زندگیشان را از یاد می برند و با گذشت زمان بیماری شان پیشرفت می کند .
همگی این علائم نشانگر نیاز سالمند به مراقبت تمام وقت می باشد . پرستاری که به صورت تمام وقت از سالمند مبتلا به فراموشی مراقبت می کند. در صورت نیاز سالمند به پرستار شبانه روزی می توان نسبت به استخدام پرستار اقدام کرد. پرستار در تمام موارد می تواند به سالمند کمک کند مانند مواقع مصرف دارو ، پرداخت قبوض ،رسیدگی به امور روزانه و …. .

پرستاری از سالمندان

• عدم توانایی مدیریت مالی توسط سالمند

یکی دیگر از شاخص های مهم در نیاز سالمند به نگهداری و مراقبت تمام وقت ،عدم توانایی مدیریت مالی توسط سالمند می باشد . سالمندان با از دست دادن سطح توانایی شناختی خود ممکن است ؛دیگر نتوانند مانند قبل مسائل مالی خود را مدیریت نمایند و ممکن است دچار اشتباه و خطاهای زیاد شوند .
اگر هرگونه علائمی را مبنی بر ناتوانی در محاسبه و مدیریت مالی در سالمندان دیدید می تواند نشانه ای از نیاز سالمند به پرستار باشد .
سالمندانی که در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند در مورد موضوعات مالی و محاسبه اعداد ضعیف می باشندو بهتر است برای رفاه حال آنها یک نفر از اعضای خانواده و یا پرستار سالمند به آنها کمک نماید .

  • محل زندگی کثیف و نامنظم

سالمندانی که دیگر قادر نیستند کارهای منزل خود و فعالیت های روزمره شان را به درستی انجام دهند ،نیاز است که؛ یکی از اعضای خانواده و یا پرستار سالمند به آنها کمک برساند .

معمولا محل زندگی این سالمندان کثیف و نامنظم خواهد بود و اطرافیان باید توجه بیشتری به آنها داشته باشند . یکی از نشانه های نیاز سالمند به پرستار تمام وقت ناتوانی در انجام کارهای خانه و محل زندگی کثیف و نامنظم می باشد .

منظور از محل زندگی کثیف و نامنظم وجود گرد و غبارزیاد بر روی وسایل خانه ، تمیز نبودن محیط زندگی ، بی نظمی زیاد در منزل و ماندن ظروف کثیف و لباس های شسته نشده زیاد در ماشین لباسشویی می باشد . در صورتی که سالمند از عهده انجام تمیزی خانه و نظافت آن بر نیاید باید پرستار سالمند استخدام کرده انجام این کارها را به وی بسپارید .

پرستاری تمام وقت از سالمند

نیاز سالمند به پرستار تمام وقت

گاهی بنا به دلایلی مانند بی حوصلگی نیاز سالمند به پرستار ضرورت خواهد داشت:

از دست دادن علاقه به فعالیت ها و سرگرمی ها

سالمندان علاوه بر بهبود وضعیت جسمانی نیاز دارند تا وضعیت روحی شان نیز بهتر شود . طبق مطالعات دانشمندان سرگرمی های سالم برای سالمندان بسیار مهم بوده و در بهبود وضعیت روحی آنها کاملا تاثیرگذار است .

بسیاری از سالمندان هستند که دیگر به سرگرمی های گذشته میلی نداشته و انجام دادن آنها او را خوشحال و پرنشاط نمی کند . این افراد دیگر در بین دوستان و آشنایان خوشحال نبوده و بیشتر دوست دارند در تنهایی و انزوا قرار بگیرند .زمانی که سالمندان علاقه خود را نسبت انجام سرگرمی های گذشته از دست می دهند نشان دهنده نیاز سالمند به پرستار می باشد . پرستار دراین موارد می تواند نقش دوست و همدم سالمند را داشته و او را در رسیدن زندگی با نشاط کمک می کند

سخن پایانی

سالمندانی که از لحاظ جسمی یا روحی دچار آسیب شده و دیگر توانایی انجام کارهای خود را ندارند ، یا دچار انزوا و افسردگی شده اند ، معمولا نیاز به داشتن پرستار تمام وقت یا نیمه وقت داشته و خود به تنهایی قادر به زندگی نیستند . استخدام پرستار سالمند در نقاط مختلف تهران در مرکز آسایش مراقبتی ایده آل امکان پذیر است. به عنوان مثال استخدام پرستار سالمند نوبنیاد ، پرستار سالمند پیروزی و …

5/5 - (5 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *