مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

فواید استخدام پرستار سالمند در منزل

هنگامی که یک فرد سالمند توانایی خارج شدن از منزل را ندارد به هر دلیلی (ناتوانی جسمی و حرکتی یا کهولت سن) خانه امن ترین و بهترین جا برای او است. یکی از فواید استخدام پرستار سالمند در منزل این است که حس امنیت و آرامش فرد بر هم نمی خورد. با وجود یک پرستار خوب و کاربلد این احساس افزایش پیدا می کند.

درباره پرستاری و مراقبت از فرد سالمند باید نکاتی رعایت بشود که از عهده به فرد عادی و ساده برنمی آید منظور این است که اگر نمی خواهید عزیز سالمند خود را در مراکز نگهداری از سالمندان قرار دهید و تمایل دارید که این کار را در خانه خود شخص به عهده بگیرید باید بدانید که نیاز به مهارت و آموزش دارید. اما با به خدمت گرفتن یک پرستار آموزش دیده دیگر نگران سالمند خود نیستید و این مسئولیت را به او می سپارید. در ادامه این مقاله بیشتر به فواید استخدام پرستار در منزل می پردازیم.

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

از جمله فواید استخدام پرستار سالمند در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احساس استقلال و امنیت فرد سالمند
  • رسیدگی به بهداشت سالمند
  • رسیدگی به سلامت جسمی سالمند
  • رسیدگی به سلامت روحی روانی سالمند
  • رسیدگی به تغذیه سالمند

1.احساس استقلال و امنیت فرد سالمند

همان طور که می دانید خانه امن ترین جا برای فردی است که به دلیل ناتوانی در حرکت به خاطر بالا رفتن سن دارد است. پس با قرار گرفتن یک همراه که همیشه مراقب فرد سالمند است یعنی یک پرستار خوب و دلسوز در منزل این حس افزایش پیدا می کند. فرد سالمند با احساس خوبی که در خانه خود دارد همچنین ارتباط مثبتی که با پرستار خود برقرار می کند می تواند سلامت جسم از دست رفته خود را با روحیه و انرژی مثبت بازگرداند. داشتن روحیه و انگیزه برای زندگی عنصری است مفید حالا هر سنی که داشته باشیم.

2.احترام به سالمندان

همه ما دوران جوانی و میانسالی را می گذرانیم و به دوره سالمندی می رسیم پس باید بدانیم که این عزیزان هم روزی جوان بوده اند و انرژی و وقتشان را برای ما صرف کرده اند پس روا نیست آن ها را تنها بگذاریم. از طرفی هم شما نمی توانید از عهده کارهای این عزیزان برآید پس بهترین کار برای حفظ عزت و احترام این عزیزان به خدمت گرفتن یک پرستار حرفه ای و دلسوز است.

3.دوری مسافت اعضای خانواده از سالمند

با وجود ترافیک های سنگین و دور بودن محل زندگی عزیز سالمند از خانه شما بهترین راه حل این است که شما یک پرستار سالمند را به خدمت بگیرید و با خیالی آسوده این مسئولیت را به او بسپارید. همچنین دیگر نیازی نیست که هر روز برای نگهداری و یا مراقبت از سالمند عزیز خود مسافتی طولانی را طی کنید و در بعضی موارد که سالمند بیماری دارید که باید داروهایش را به موقع مصرف کند یا دچار مشکل شده است و شما دیر می رسید.

4. شاغل بودن اعضای خانواده

از دیگر فواید استخدام پرستار سالمند در منزل می توان به این نکته اشاره کرد که زمانی که اعضای خانواده بیرون از خانه هستند و به کارهای روزمره خود می پردازند دیگر سالمند عزیز در خانه تنها نیست زیرا با وجود یک پرستار خوب و برقراری ارتباط بین آن ها حسی در فرد سالمند ایجاد می شود که از افسردگی و تنهایی دور شده همین طور می تواند با روحیه بالا بر بیماری های جسمی و روحی خود نیز غلبه کند پس اعضای خانواده نیز با خیالی راحت می توانند به کارهای روزمره خود بیرون از خانه بپردازند.

5. خستگی اعضای خانواده از پرستاری سالمند

تعداد فرزندان یا اعضای خانواده هر چقدر هم زیاد باشد زمانی که سالمندی در بستر بیماری باشد و این مدت زمان طولانی شود همه اعضای خانواده احساس خستگی می کنند زیرا این کار را برای عزیزترین فرد خانواده و بزرگتر خود انجام می دهند در این میان از نظر روحی بیشتر دچار خستگی می شوند و این روحیه به فرد سالمند هم منتقل می شود اما با وجود یک پرستار کاربلد و دلسوز که انرژی خوبی هم دارد این مسئولیت و خستگی از دوش اعضای خانواده برداشته می شود و بر عهده پرستار گذاشته می شود. پرستار سالمند در منزل می داند چه چیزی حال بیمار را بهتر می کند و در این شرایط هم به سالمند کمک می شود هم به شما که فشار روحی زیادی را تحمل کرده اید.

استخدام پرستار شبانه روزی در منزل

استخدام پرستار شبانه روزی در منزل

در قسمت های قبلی در مورد فواید استخدام پرستار سالمند در منزل صحبت کردیم. حالا اگر این استخدام به صورت شبانه روزی باشد فواید و مزایای بیشتری هم دارد از جمله این که شما دیگر نگران شرایط سالمند خود در طول شب نیستید یعنی زمانی که همه اعضای خانواده در حال استراحت هستند فرد سالمند دچار مشکل شود این مسئولیت و وظیفه یک پرستار 24 ساعته است که برای حل مشکل سریعا اقدام کند. اگر به دنبال خدمات پرستاری در منزل یک پرستار حرفه ای و شبانه روزی برای سالمند خود هستید به سایت آسایش ایده آل مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *