اهمیت مراقبت از سالمندان

چرا مراقبت از سالمندان حائذ اهمیت است ؟

مراقبت از سالمندان

با بالا رفتن سن والدین، جسمشان در برابر شرایط، بیماریها، محیط و فضا آسیب پذیر میشود. این زمانی است که باید از آنها مراقبت شود تا زندگی شاد و سلامتی را داشته باشند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با اهمیت پرستار سالمند در منزل، نکاتی در رابطه با نگهداری افراد سالمند را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

iStock 1205057589

چرا مراقبت از سالمندان بسیار مهم است؟

جلوی پیری را نمیتوان گرفت، اما میتوانیم یاد بگیریم که چگونه با شرایط پیش آمده برای سلامتی والدین وعزیزانمان مقابله کنیم. بیشترین نگرانی های سلامتی سالمندان شامل از دست دادن حافظه،‌زوال عقل و بیماری آلزایمر در میان سایر بیماری ها است.

چه نشانه هایی وجود دارد که بگوید فرد سالمند نیاز به کمک دارد؟

تغییرات در ظاهر شخصی و نظافت خانه معمولاً نشان دهنده تغییر وضعیت فیزیکی و یا ذهنی است. حتی تغییرات رفتاری ظریف ممکن است دلالت بر این داشته باشد که یک سالمند دیگر قادر به انجام کارهای روزمره بدون پشتیبانی نیست.

چرا باید از افراد سالمند مراقبت کنید؟

مراقبت از سالمندان

شاید برایتان سخت باشد درحالی که درگیر خانواده خود و کار و مشکلاتتان هستید، از والدین خود نگهداری و مراقبت کنید. در این شرایط میتوانید از خدمات مراقبت از سالمندان در منزل استفاده کنید و این را به خاطر داشته باشید که آنها دیگر نمیتوانند از خودشان مراقبت کنند .

در اینجا برخی دلایل که نشان میدهند چرا باید از والدینتان بهترین مراقبت را داشته باشید ذکر شده:

  1. آنها والدین شما هستند: آنها شما را بزرگ کردند و تمام تلاششان را کردند تا شما را به شخصی که حالا هستید تبدیل کنند،‌ زمانی از شما مراقبت و نگهداری میکردند حالا این زمان شماست که از آنها مراقبت کنید.
  2. آنها شمارا دوست دارند: همانطور که بزرگ شدید،‌ والدینتان در هر زمان همراه شما بودند. در شکست و پیروزی ها،‌ آنها شما را بی قید و شرط دوست داشتند و به شما عشق ورزیدند و شما با نگهداری و مراقبت از آنها عشقتان را نشان میدهد.
  3. آنها نیاز دارند تا حس کنند به جایی تعلق دارند: مراقبت کردن از آنها بوسیله خودتان یا به کمک پرستاران سالمند حرفه ای، آنها را از افسردگی و حس جدا افتادن از بقیه باز میدارد. شما به آنها کمک میکنید تا یک زندگی اجتماعی را سپری کنند و با این عمل به آنها انرژی و قدرت میدهید.
  4. آنها نیاز دارند تا حس کنند هدف دارند: یکی از کار های مهم در نگهداری از افراد سالمند این است که به آنها حس هدف داشتن بدهید تا آنها همیشه به جلو حرکت کنند تا حس ترس و عدم اطمینان به آنها دست ندهد.
  5. آنها نزدیک به انتهای راه هستند: بیایید با این حقیقت رو به رو شویم که با بالا رفتن سنشان، آینده نامعلوم تر میشود و این بر سلامت جسمی و ذهنیشان تاثیر گذار است. کاری کنید که بقیه عمرشان را با احساس آرامش، دوست داشته شدن،‌ احساس خوشبختی و مراقبت بگذارنند.
  6. این کار درستی است: به عنوان انسان، راه درست این است که به والدین خود اهمیت بدهید. به هر حال، زمانی شما هم یک سالمند همانند آنها میشوید. با نشان دادن اهمیتتان برای افراد سالمند،‌شما انسانیتتان را نشان میدهید و روزی که خود یک سالمند شدید،‌فرزندانتان از شما مراقبت میکنند.

مزایای مراقبت از سالمندان در منزل

مراقبت از سالمند
  • خانه جایی است که سلامتی وجود دارد. یکی از مهم ترین کار های پرستاران سالمند این است که محیط اطراف را امن و راحت کنند. اغلب سالمندان وقتی که در خانه ی خودشان هستند،‌از لحاظ روحی و جسمی احساس بهتری دارند؛ و ماندن در خانه برایشان به این معناست که آنها با حس آشنا و دوستانه احاطه شدند، که به آنها در ایجاد حس امنیت و آزادی کمک میکند.

• مراقبت در خانه سلامت و استقلال را حفظ میکند

  • مراقبان سالمند شخصی کیفیت بالاتری از خدمات مراقبت را ارائه میدهند. مراقبین حرفه ای بیماران خود را تا سطح بالایی میشناسند تا یاد بگیرند چگونه بهترین خدمات را ارائه دهند. عزیزان شما لایق و سزاوار توجه شخصی هستند تا به کمک آن شکوفا شوند.
سالمند

• مراقبت در خانه سلامت و استقلال را حفظ میکند

  • با افزایش سن،‌کارهای روزمره دشوارتر میشود. توانایی زندگی در خانه باعث احساس راحتی و استقلال میشود. خدمات پرستاری در خانه همچنین میتواند به بیماران کمک کند تا سطح اعتماد به نفس خودشان را حفظ و یا افزایش بدهند. زندگی در یک خانه سالمندان یا تسهیلات زندگی باعث میشوند تا افراد سالمند احساس شکست، درماندگی،‌افسردگی و یا حتی تلخی کنند.
سالمند

• مراقبت در خانه یک محیط امن ایجاد میکند.

 برخی از نگرانی ها در مورد پیری والدین، نبود وجود یک محیط امن است. خانه یک سالمند به راحتی میتواند به یک فضای امن و راحت برای زندگی تبدیل شود.

سالمند

اگر میخواهید مراقبت از سالمند را در خانه ارائه بدید، برخی اقدامات احتیاطی را در نظر داشته باشید:

  •  میله های دوش نصب کنید
  • پوشش های ضد لغزش به کف دوش و حمام اضافه کنید
  • وسایل کابینت را پایین تر ببرید تا کارکرد در خانه راحت تر شود
  • برای جلوگیری از افتادن سالمندان، مواد و وسایل ریخته شده را از روی زمین پاک نمایید.
سالمند

چه زمانی افراد سالمند نیاز به مراقب در خانه دارند؟

سالمند

تغییر در عملکرد سالمند، نیازی به انتقال به خانه سالمندان ندارد اما این را نشان میدهد که نیاز به کمک اضافی برای حمایت از سالمند است. اعضای خانواده اغلب برای حمایت و نظارت وارد عمل میشوند، اما استخدام یک پرستار حرفه ای برای کمک در خانه ممکن است برای رفع نیاز های مراقبتی روزافزون سالمند ضروری باشد.در نهایت مشارکت یک پرستار در خانه میتواند برای سالمندان مفید باشد

کلام اخر

همانگونه که در بالا گفته شد والدین و افراد با بالا رفتن سنشان، آسب پذیری بشتری نسبت عوامل پیدا میکنند و درصورت مراقب نبودن ممکن است جان این عزیزان به خطر افتاده و موجب ناراحتی خویش و افراد خانواده شوند. این را به یاد داشته باشید که مراقبت و نگهداری از والدین باعث اطمینان خاطرو احساس امنیت از جانب آنهاست و موحب خوشنودیشان میشود. مرکز آسایش ایده آل با داشتن مشاوران و مراقبان سالمند حرفه ای در این زمینه آماده ی خدمت رسانی به شما و والدین عزیزتان هستند. باشد که سالمندان عزیز در شادی و سلامتی سپری کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *