بهترین واکسن کرونا در جهان کدام است ؟ (2023) ( معرفی انواع واکسن کرونا )

بهترین واکسن کرونا در جهان کدام است

انواع واکسن کرونا

شیوع روزافزون بیماری کرونا و گرفتن جان هزاران نفر باعث شده تا تلاش ها برای ساخت واکسن مهارکننده این بیماری بیشتر شود. می توان گفت همه کشورها در حال تحقیق برای دستیابی به بهترین نوع واکسن با کمترین عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا می باشند. 

در این میان تعدادی از کشورها نیز موفق شده اند این مراحل را پشت سرگذاشته و واکسن این بیماری را تولید نمایند. ولی سوالی که مطرح می شود این است که بهترین واکسن کرونا در جهان کدام است؟ 

 با توجه به اینکه تعداد این واکسن ها محدود می باشد، امکان مقایسه انواع آن نیز وجود دارد. هر کدام از این واکسن ها دارای مشخصه های منحصر به فرد هستند. به عنوان مثال زمان نگهداری و دما در آن ها متفاوت است. 

یا برای عده خاصی زدن این واکسن ها توصیه و یا ممنوع بوده و شامل محدودیت سنی هستند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به این موارد پرداخته و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

واکسن کرونا چگونه عمل می کند

واکسن کرونا

واکسن کرونا نیز مانند سایر واکسن ها یک نوع ضعیف شده بیماری را وارد بدن می کند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن با یک بیماری ضعیف مبارزه کرده و آن را در حافظه خود ذخیره می نماید. در این صورت اگر بیماری به سراغ فرد بیاید، سیستم ایمنی آن را به سرعت شناسایی و با آن مقابله می نماید. به این ترتیب به بدن اجازه داده می شود تا واکنش سریع و به موقع در مقابله با ویروس انجام دهد.

 اینکه کدام یکی از این واکسن ها برای فرد مناسب تر است، باید گفت هر واکسنی که سریع تر در اختیار فرد قرار گیرد، مناسب ترین واکسن به شمار می رود. بنابراین بهترین واکسن کرونا در جهان، در دسترس ترین آن ها است.

آشنایی با انواع واکسن های کرونای تولید شده در جهان

همانطور که گفتیم همه کشورها در حال تحقیق برای تولید واکسن کرونا می باشند. انواع محدودی از این واکسن ها نیز ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است. انواع واکسن کرونا عبارتند از:

• واکسن فایزر _ بیون تک (pfizer)

واکسن فایزر

یکی از اولین واکسن هایی که تولید شد، واکسن فایزر- بیون تک است. این واکسن با  استفاده از تکنولوژی mRNA تولید شده است. عملکرد این واکسن نیز مانند سایر واکسن ها تحریک سیستم ایمنی بدن و تولید پادتن برای مقابله با بیماری است.

این واکسن باید در دو نوبت و در دو دوز مشخص وارد بدن شود. فاصله زمانی بین تزریق ها بین سه تا شش هفته بوده و دمای لازم برای نگهداری از این واکسن بین منفی 16 تا منفی 18 درجه سانتیگراد است. تاکنون گزارشی مبنی بر تاثیر منفی این دارو بر روی دی ان ای و … دریافت نشده است. این واکسن ساخت کشور آمریکا است.

تغذیه بیمار کرونا

مجموعه ای از انواع مواد غذایی مفید برای تقویت بیمار کرونایی در منزل
مطالعه کنید

• واکسن مدرنا - (moderna vaccine)

واکسن مدرنا

این واکسن نیز مانند واکسن فایزر- بیون تک با  استفاده از از تکنولوژی mRNA تولید شده است. عملکرد این واکسن در بدن تحریک سیستم ایمنی با القای نوعی پروتئین و در نتیجه تولید آنتی بادی است. این واکسن نیز باید در دو دوز و دو نوبت وارد بدن شود. ولی فاصله بین دو تزریق کمتر بوده و حداقل 28 روز زمان می برد. دمای مناسب برای نگهداری از این دارو بین منفی 15 تا 25 درجه سانتیگراد است.

• واکسن آسترازنکا _ آکسفورد - (astrazeneca)

واکسن آسترازنکا آکسفورد

روش ساخت این واکسن به این گونه است که بخشی از کد ژنتیکی این ویروس داخل یک ویروس سرماخودرگی غیر فعال شده و سپس به فرد تزریق می شود.  گلبول های سفید بدن با ورود این واکسن  تحریک شده و آماده مقابله با بیماری کرونا می شوند.

 این واکسن نیز در دو دوز تزریق شده و حداقل 8 تا 12 هفته زمان نیاز است تا دوز دوم واکسن دریافت شود. فاصله زمانی بین دو تزریق باعث ایجاد ایمنی بیشتر خواهد شد و بهترین دمای نگهداری از این واکسن بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد است. کارایی این واکسن در مقابل واکسن مدرنا کمتر بوده تاثیر آن تا 64 درصد گزارش شده است.

• واکسن جانسون اند جانسون - (johnson and johnson)

واکسن جانسون اند جانسون

این واکسن بعد از دو هفته، ایمنی لازم را در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند. میزان کارایی آن مانند واکسن مدرنا بوده ولی با این تفاوت که در یک نوبت تزریق انجام می شود. دمای مناسب برای نگهداری این واکسن نیز بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد بوده و محدودیت سنی دارد. تنها افراد بالای 18 سال مجاز به تزریق این واکسن هستند.

• واکسن اسپوتنیک وی - (sputnik v)

واکسن اسپوتنیک وی

عملکرد این واکسن به گونه ای است که باید بخشی از پروتئین ویروس در یک ادنوویروس زنده قرار داده شده و سپس وارد بدن شود. این کار باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود. این دارو نیز باید در دمای بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگهداری و در دو دوز تزریق انجام شود.

 فاصله بین دو تزریق نیز حداقل تا یک ماه است. کارایی این واکسن بالای 90 درصد گزارش شده است. این واکسن را کشور روسیه تولید کرده است.

سینوفارم یا آسترازنکا ؟

کدام واکسن بهتر است ؟ کدام واکسن مناسب شماست؟ علائم این دو واکسن چیست؟
مطالعه کنید

• واکسن نواواکس - (novavax)

واکسن نواواکس

برای تولید این واکسن قسمتی از پروتئین ویروس را با ترکیبات شیمیایی ترکیب نموده اند. میزان کارایی آن نیز بالای 95 درصد گزارش شده است. مناسب ترین دمای نگهداری از این دارو بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد بوده و در دو دوز با فاصله سه هفته ای تزریق می شود.

• واکسن کواکسین - (covaxin)

واکسن کواکسین

این واکسن باید در دو دوز و با فاصله یک ماهه وارد بدن فرد شود. معمولا تاثیر آن بعد از دو هفته  از تزریق دوز دوم مشخص می شود. میزان تاثیر گذاری آن نیز بالای 80 درصد گزارش شده و برای افراد بالای 18 سال مجاز است. درجه مناسب نگهداری از این واکسن بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد می باشد.

• واکسن سینوواک - (sinovac)

واکسن سینوواک

این واکسن با قرار دادن قسمتی از ویروس غیرفعال شده در داخل سلول کلیه نوعی میمون تولید می شود. مانند سایر واکسن ها باید در دو نوبت و با فاصله زمانی دو هفته تزریق انجام شود. میزان کارایی آن پایین تر از سایر انواع واکسن گزارش شده است و 50 درصد است.

• واکسن سینوفارم - (sinopharm)

واکسن سینوفارم

این واکسن ساخت کشور چین بوده و با تحریک سیستم ایمنی بدن، آنتی بادی لازم را تولید می نماید. محدودیت سنی نیز در این واکسن بین 18 تا 59 سال تایید شده است. در دو نوبت با فاصله زمانی بین سه تا 4 هفته تزریق انجام می شود.

 میزان کارایی آن بنا به عوامل تعیین کننده بین 79 تا 86 درصد گزارش شده است. دمای مناسب برای نگهداری از این واکسن نیز بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد است.

علائم و تفاوت کرونا دلتا

تفاوت کرونا دلتا در چیست ؟کرونا دلتا چقدر خطرناک تر است ؟
مطالعه کنید

• واکسن بهارات - (baharat)

واکسن بهارات

این واکسن تولید کشور هند بوده و در افراد بین 18 تا 55 سال قابل تزریق است. در دو نوبت با فاصله زمانی حداقل 28 روز وارد بدن فرد می شود.

کلام آخر

با توجه به توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت که اکثر واکسن ها با عملکرد مشابه نوعی از ویروس ضعیف شده را به روش های مختلف وارد بدن فرد می کنند تا با تحریک سیستم ایمنی بدن، پیشگیری لازم را ایجاد نمایند.

 در این میان واکسن فایرز- بیون تک و مدرنا شرایط نگهداری سخت تری دارند و باید دمای بسیار پایین را برای نگهداری از آن ها فراهم آورد. تزریق همه این واکسن ها در مادران باردار، مادران شیرده و افرادی که دارای حساسیت دارویی می باشند، ممنوع است.

2.8/5 - (25 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

110 پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      سلام ، در این مقاله به واکسن های تایید شده توسط سازمان جهانی بهداشت اشاره شده . واکسن کو برکت در حال حاضر موفق به دریافت تاییدیه ی سازمان جهانی بهداشت نشده .

      پاسخ
      • یاعلی
        یاعلی گفته:

        سازمان بهداشت جهانی همون آمریکاست، پس نیازی نداریم که این کشور تروریستی واکسن ما رو تایید کنه

        پاسخ
        • مدیر موسسه
          مدیر موسسه گفته:

          با سلام ، کشور ایران از سال 1327/02/01 در سازمان بهداشت جهانی عضویت دارد و تابع رای این سازمان است . تمام کشور های جهان یک نماینده در این سازمان دارند و با رای اکثریت این کشور ها سیاست های این سازمان تعیین می شود. سازمان جهانی بهداشت از سال 1948 در سوئیس تاسیس شده و متعلق به یک کشور و یک فرد خاص نیست و تصمیمات در آن با قبول رای اکثریت کشورهای عضو صورت میپذیرد.

          پاسخ
        • adel
          adel گفته:

          سواد و اطلاعات شماها که معلومه از کدوم آخورمیخورید در همین حده. ممنون از ادمین عزیز که جواب قاطعانه ای بهشون دادن.

          پاسخ
          • مدیر موسسه
            مدیر موسسه گفته:

            با سلام و تشکر از نظر شما
            تمامی اطلاعات موجود در پرتال مرکز خدمات پرستاری توسط تیم محتوا با نظارت دقیق بر منابع موثق انجام میشود.

        • پردیس
          پردیس گفته:

          سلام و درود ، هموطن هر موقع موبایل خارجی دستت نگرفتی و از تکنولوژی غربی برای ارسال نظراتت در شبکه ی جهانی استفاده نکردی نیازی به تاییدات نخواهی داشت. الان با فرار نخبگان از این هم پس تر خواهیم رفت.

          پاسخ
        • حمید
          حمید گفته:

          شما که از برکت تعریف میکنی
          قرار شد ۵۰ میلیون دُز تا آخر شهریور تهیه کنند و تزریق کنند پس چی شد پولو گرفتن ن تهیه کردن نه به جایی فروختند
          اینا که میخواستند این واکسن رو به آمریکایا بفروشند
          نه برا خودشون تهیه گردند نه اینکه فروختند
          حالا بیایید بگید برکت

          پاسخ
  1. اسرا
    اسرا گفته:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    قبلا شنیده بودم استرا زنکا از همه بهتره..ولی الان بعد تزری پق یه چیز دیگه میشنوم..واقعا موندم…

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      سلام ، خیلی ممنون

      تمام واکسن های دارای تاییده ی سازمان جهانی بهداشت در مقابل کرونا مقاوم هستند. نگرانی از بابت تاثیر واکسن نداشته باشید.

      فقط قبل از تزریق واکسن اطمینان حاصل کنید که کرونا نداشته باشید ، و تا پایان تزریق کامل دوزها موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت فرمایید.

      هدف اصلی واکسیناسیون کاهش آمار مرگ و میر است و هیچ واکسنی مقاومت 100% در بدن ایجاد نمی کند.

      پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      در حال حاضر در ایران از واکسن سینوفارم و آسترازنکا استفاده می شود . هر دوی این واکسن ها بدن را به اندازه کافی در مقابل کرونا مقاوم میسازند ، و 100% از مرگ جلوگیری می کنند. بنابراین تفاوت چندانی وجود ندارد اما واکسن آسترازنکا علائم بعد از تزریق بیشتری دارد که ممکن است برای بعضی افراد تحمل این علائم دشوار باشد. توصیه ما به شما استفاده از واکسن سینوفارم است . اما مهم ترین موضوع در این مورد تعلل نکردن در واکسینه شدن است . لطفا جهت واکسینه شدن اقدام فرمایید.

      پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      در حال حاضر فقط واکسن فایزر تاییدیه تزریق به کودکان را دارد ، واکسن سینوفارم در حال گذراندن فاز های تحقیقاتی در رابطه با تاثیر این واکسن برای افراد زیر 18 سال است . در بعضی از کشور ها واکسن سینوفارم بصورت اورژانسی به کودکان زیر 18 سال تزریق می شود اما تاییدیه تهایی این واکسن درحال حاضر مشخص نشده . توصیه ما این است که صیر کنید تا نتیجه تحقیقات اعلام شود.

      پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      در رابطه با این موضوع باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید ، اما خونریزی زیادی که متحمل شده اید جسم شما را ضعیف کرده و توصیه می شود در این بازه واکسن تزریق نکنید. حتما به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      واکسن ها برای گرفتن تاییدیه باید مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر بگذارند . تا کنون گذارشی از بابت جزیئیات این تست ها از واکسن برکت منتشر نشده تا سازمان جهانی بهداشت اقدام به بررسی و تایید آن کند. اما تلاش ها برای تاییدیه گرفتن ادامه دارد.

      پاسخ
  2. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام پس واکسن برکت چی شد
    شما واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت رو میبینید یا یه مشت غرب پرست رو.

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با یک جستوجوی ساده میتوان می توان به جواب این سوال رسید ، آیا واکسن کرونا تلفات زیادی داده است یا ویروس کرونا؟ تنها راه درمان واکسینه شدن است . اگر به بیماری خاصی دچار هستید قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنید. آمار افرادی که دچار علائم تزریق شده اند بسیار ناچیز است . لطفا اقدام به واکسینه شدن کنید.

      پاسخ
  3. مریم
    مریم گفته:

    با سلام و احترام، ببخشید میخواستم بدونم چرا از ظرفیت های طب ایرانی و سنتی در بخش درمان بیماری‌ها استفاده نمیشه ؟ چرا اینقدر جبهه گیری میشه اونوقت نمیگن این نوع برخورد باعث میشه مردم بیشتر به طب رایج بی اعتماد میشن؟ وزارت بهداشت بجای اینکه این طب رو سرکوب کنه به اتفاق هم اعتماد مردم رو جلب کنند تا با همکاری مردم بشه بصورت کامل این بحران رو هم مثل بحران سخت دیگه با موفقیت پشت سر بگذاریم. انشالله به امید موفقیت. من خودم به شخصه شک کردم به طب رایج فقط بخاطر اینکه همش درمقابل استفاده از طب ایرانی مقاومت می‌کنند.میگم نکنه خدای ناکرده مورد دسیسه شیاطین قرار بگیرند و با جان مردم بازی بشه ؟!،! جان مردم نه مال!!!

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ، طب سنتی ایرانی در جای خود بسیار با ارزش است ، اما در مقابل ویروس جهش یافته ای مانند کرونا تنها راه درمان تزریق واکسن می باشد. در این مورد دارو های گیاهی همانقدر موثراند که غذاهای تقویت کننده ی بدن در مقابل کرونا مناسب اند. وگرنه خاصیت درمانی را فقط واکسن در خود دارد.

      پاسخ
      • عادل
        عادل گفته:

        این نظر غیر علمی هست- کسانی که در مورد علمی اطلاعات ندارند نباید قطعی صحبت بکنند لطفا -میلیونها متخصص و فوق تخصص طب کلاسیک دوساله در مقابل یک ویروس عاجز شده اند

        پاسخ
  4. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    بنده به عنوان یک جوان ۱۸ ساله که واکسن استرازانکا استفاده کردم با اینکه تب و… داشتم ولی راضی ام ازش و شنیده ها و دیده ها این رو میگن که قوی ترین واکسن که توی ایران موجوده همین واکسن هست ، اگر میتوانید یکی دوشب تحمل کنید پس استرازانکا بزنید

    پاسخ
  5. حامد
    حامد گفته:

    اول این ک بی نهایت سپاس از اطلاعاتی ک در اختیار ما میذارین?? و دوم این ک بنده میخام واکسینع، علائم کرونا ندارم ولی راستیتش میترسم، حتمن باید قبل تزریق تست کرونا بدیم یا ضرورتی ندارع؟؟؟! و این ک بهترین جای تزریق شهر تهران کجاس؟؟؟؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنین بزرگوار ?

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      از لطف شما سپاس گذاریم . اگر تا یک هفته هیچ علائمی ندارید می توانید اقدام کنید . بهترین مناطق واکسیناسون ، نزدیک ترین مناطق به شما هستند ، تفاوتی در کیفیت تزریق واکسن در مناطق مختلف وجود ندارد ، تمامی مناطق از یک منبع واکسن دریافت می کنند.

      پاسخ
  6. ابوالفضل
    ابوالفضل گفته:

    سلام . ممنون از مقالتون . ببخشید من ۱۷ سال سن دارم کدام واکسن برای من بهتره و کدام واکسن کرونا عوارض کمتری داره؟

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام و سپاس از لطف شما . دوست عزیز پاسخ های ما بر اساس اطلاعات و آمار بدست آمده هستند . کافیست نگاهی بر آمار مرگ و میر در دوران قبل و بعد از واکسیناسیون بی اندازید تا متوجه تاثیر واکسن در مقابل کرونا شوید .

      پاسخ
  7. امیر
    امیر گفته:

    سلام خیلی ممنون بابت اطلاعات مفید شما من میخواستم استرازنکا بزنم اما وقتی توضیحات شما رو خوندم پشیمون شدم و میخوام سینوفارم بزنم.

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام و سپاس فراوان .به یاد داشته باشید در تاثیر این دو واکسن باهم تفاوت چندانی وجود ندارد . ولی دیده شده که در واکسن آسترازنکا بعضی افراد علائم بعد از تزریق بیشتری داشته اند، به همین دلیل برای افرادی که تحمل کمتری دارند سینوفارم می تواند گذینه مناسب تری باشد. در اولین فرصت اقدام به تزریق کنید.

      پاسخ
  8. رضا
    رضا گفته:

    با سلام خدمت دکتر عزیز و دلسوز ، من برای ماموریتی خارج از کشور بودم اونجا دو دز فایزر زدم ولی کارت واکسن ندارم ، اگه برای بهره مندی از خدمات عمومی مثل بلیت هواپیما یا بانک و … سینوفارم یا برکت بزنم تا کارت واکسن بهم بدن مشکلی ایجاد نمیشه ، آسترازنکا چند جا پرسیدم فقط دز دومی ها رو میزنند . ممنون اگر راهنمایی کنید .

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام و سپاس از لطف شما ، توصیه ی ما این است که برای پیگیری جهت دریافت کارت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنید تا در رابطه با این مشکل راهنمایی دقیق تری داشته باشید .

      پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      خیر ، باید قبل از تزریق واکسن از مبتلا نبودن به کرونا اطمینان حاصل کنید . اگر کرونا دارید نباید واکسن تزریق کنید

      پاسخ
  9. Ghazal
    Ghazal گفته:

    سلام وقتتون بخیر و ممنون بابت اطلاعاتتون .جهت خانمای باردار و شیرده کدوم واکسن توصیه شده ؟در کشور های دیگه از واکسن هایی که ام آر ان ای هستند برای زنان باردار تزریق میشه اما در ایران فعلا سینوفارم موجود هست و نگران کننده برای خانمای باردار که مشکلی برای جنین ایجاد نخواهد کرد؟

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      سلام ، تشکر از لطف شما . خانم‌های باردار قبل از انجام واکسیناسیون حتما باید با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت داشته باشند تا از زمان مناسب از تزریق واکسن کرونا به خود اطلاع داشته باشند .

      پاسخ
  10. راضیه
    راضیه گفته:

    سلام من نوبت اول واکسن را که زدم سه روز حالم بد شد و بستری و خیلی اذیت شدم نمیدونم چکار کنم نوبت دوم رو بزنم واکسن سینو فارم زدم

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ، اگر به پزشک مراجعه کرده اید نگرانی از این بابت وجود ندارد ، در برخی افراد علائم واکسن شدید تر از دیگران است و این یک واکنش طبیعی است .

      پاسخ
  11. حسن
    حسن گفته:

    سلام من هر دو دز واکسن کوایران برکت تزریق کردم هیچ عوارضی مشاهده نکردم آرزوی موفقیت و سربلندی کشور عزیزم ایران همچنین سلامتی و سلامتی و سربلندی و موفقیت روزافزون دانشمندان جوان وطن
    شاد و تندرست باشید با روزهای بدون کرونا

    پاسخ
  12. احسان
    احسان گفته:

    اگه دوز اول سینوفارم بزنیم واگه بخوایم دوز دوم را برکت بزنیم یا بلعکس،مشکلی پیش میاد؟؟چون شنیدم پلتفرم شون یکیه

    پاسخ
      • مهری
        مهری گفته:

        سلام،برای خواهرم هر جا میریم آسترازانکا نیس،آیادقرار نیست دیگه وارد بشه؟ و یه سوال دیگه من خودم آسترازانکا زدم ولی نمیدونم روسی بود یا کره ای،حالا موندم دز دومو چیکار کنم؟یکی از پایگاه ها میگفت هم روسی داریم هم کره ای ولی جایی که من زدم نگفتن برای کجاست؟

        پاسخ
        • مدیر موسسه
          مدیر موسسه گفته:

          در حال حاضر برنامه از پیش تعیین شده ای ورود واکسن در دسترس نیست . تفاوتی در نوع آسترازنکا وجود ندارد ، تمام آسترازنکاها از یک فرمول تبعیت می کنند.

          پاسخ
      • Aminkhalili
        Aminkhalili گفته:

        باعرض سلام وادب وتشکر از سایت خوبتون
        من دیروز واکسن سینوفارم زدم وبرای عفونت والتهاب معده ام باید اموکسی سیلین مصرف کنم به نظرتون میتونم انتی بیوتیک مصرف کنم یعنی اثر واکسن رو ازبین نمیبره؟
        ممنون

        پاسخ
        • مدیر موسسه
          مدیر موسسه گفته:

          با سلام و سپاس . در مواردی که افراد دچار بیماری خاص هستند نمی توان بدون معاینه و بررسی وضعیت بیمار نظری را بیان کرد ، وضعیت شدت و مراحل بیماری باید توسط پزشک بررسی شود.

          پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      درحال اطلاعات کافی در زمینه ایمنی واکسن کرونا در زنان شیرده وجود ندارد، اما اگر قصد تزریق دارید حتما با پزشک زنان مشورت کنید.

      پاسخ
  13. غلامرضا
    غلامرضا گفته:

    سلام شکر از مقاله خوبتان
    سه تا سوال داشتم
    ۱- بهترین واکسن ها رو از نظر اثر بخشی به ترتیب و اولویت نام ببرید؟
    ۲- نظرتان در مورد شربت گیاهی آلرگاد که اثر بخش عالیی بر بیماران کرونایی داشته چیه؟ وچرا سازمان بهداشت ایران نامه میزنه که از آن در بیمارستان بابل استفاده نشه اینجاهاست که شک میکنیم به واکسن ها و همچنین اجباری کردن زدن واکسن ( در ضمن خودم حدس میزنم این واکسن ها به مرور تولید لخته های خونی کرده و باعث سکته ها شوند و مرگ و میر در سالهای آتی زیاد شود و اینجوری باعث کم شدن جمعیت جهان بشوند)
    ۳- اکسیژن خون من در حالت عادی ۸۵ است زدن کدام واکسن ها عوارضشان بعد از تزریق خطرناکتره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام و سپاس از لطف شما

      1- بهترین واکسن ها فایزر و مدرنا هستند ، اما دیگر واکسن ها هم وظیفه ی واکسینه کردن بدن را انجام می دهند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
      2- تا کنون هیچ دارویی به جز واکسن ، تاثیر مستقیم در درمان کرونا نداشته است . دانشمندان در حال تحقیق بر روی قرص ضد کرونا هستند که هنوز در حال طی کردن مراحل خود است. شربت های گیاهی کرونا را درمان نمی کنند و مانند مسکن عمل میکنن تا فرد احساس درمان شدن کند ، اما درواقع این خوده بدن است که در مقابل کرونا مقاوت کرده است.
      3- در رابطه با اکسیژن خون باید قبل از تزریق توسط پزشک معاینه شوید . در تمام مراکز پزشک جهت معاینه مراجعه کنندگان وجود دارد.

      پاسخ
  14. اسماعيل
    اسماعيل گفته:

    با سلام
    من دو دوز واكسن اسپوتنيك وى را تزريق كردم آيا براى سفر به اروپا به مشكل بر نخواهم خورد ؟ آيا سازمان بهداشت جهانى واكسن اسپوتنيك رو تائيد كرده ؟ اگه جواب مثبت هست ميشه لينك مرتبط را لطف كنيد برام بفرستيد.
    با تشكر

    پاسخ
  15. پاریسا
    پاریسا گفته:

    سلام و خسته نباشید
    بنده 23 سال سن دارم و 2 ماه پیش کرونا گرفتم
    در حال حاظر در زدن واکسن تردید دارم به خاطر عوارض جانبی و اینکه
    میخواستم بدونم برای من ک یک بار بیماری تجربه کردم امکان گرفتن بیماری به صورت شدید تر یا مرگ میر وجود داره یا نه
    چون من هر جایی مطالعه کردم خود بیماری به صورت طبیعی سیستم قوی تری اینجاد میکنه تا واکستن

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام و سپاس
      تقریبا 3 هفته پس از رفع کرونا با هماهنگی پزشک موجود در مراکز واکسیناسیون می توانید اقدام به تزریق واکسن کنید.
      بدن بعد از بیماری تا مدت محدودی در مقابل بیماری مقاوم می شود ، اما کرونا جهش های زیادی پیدا کرده و به دلتا و لامبدا تبدیل شده و احتمال مقاومت بدن در مقابل کرونای جهش یافته بسیار پایین است . لطفا اقدام به واکسینه شدن کنید.

      پاسخ
    • پژمان .بندرانزلی
      پژمان .بندرانزلی گفته:

      بنظرم هفته آینده تزریق کنید بهتره من هم تو همین دوره مبتلا شدم امروز یک آبان 1400تزربق کردم و به خواسته خودم با وجود تمامی واکسن های موجود اما بدلیل بالاترین درصد کارآیی واکسن اسپوتنیک وی روسیه در کنار باقی واکسن های موجود در ایران من دوز اول اسپوتنیک زدم و 29آبان برای دوز دوم باید برم.اسپوتنیک طبق اعلام سازنده 91.6%کارایی و جلوگیری از بیماری داری به همین دلیل به نظرم تو کشور ما بهترین واکسن همین باشه اما تو جهان فکر کنم بالاتر از این واکسن آمریکایی باشه که عوارض بیشتری داره آسترازنکا هم درصد کارآیی پایین تر و عوارض بسیار خطرناک برای بخصوص جوانان داره در کل صلاح خویش را خس…..،،?امیدوارم هیچ خانواده ای داغ عزیز شو نبینه و هیچ انسانی روی این کره زمین حتی دشمن من هم دردی نکشه عذاب نبینه . موفق باشید .از مدیر وبسایت هم متشکرم بابت در اختیار گذاشتن اطلاعات بسیار عالی خدمت هم وطنان عزیز مون .مرسی.

      پاسخ
      • مریم
        مریم گفته:

        سلام عرض ادب غذرمی خواهم من آلرژی دارویی دارم و بدنم به برخی داروها واکنش نشان می دهد تاکنون به خاطر همین ترسی که داشته ام واکسن تزریق نکردم لطفاً مرا راهنمایی بفرمایید چکار کنم سپاس از لطف و پاسخگویی شما

        پاسخ
  16. مریم
    مریم گفته:

    سلام و عرض ادب من نسبت برخی ازدارو ها بدنم آلرژی نشان داده و بدنم واکنش نشان می دهد اما تاکنون به خاطر همین واکسن نزدم اما واقعا الان نمیدونم ن واقعا چکار کنم بااین شرایط آیا واکسن بزنم یانه دکتر متخصص هم رفتم اما ایشون گفتم تضمین صدرصد را نمی دهیم که بزنی یانه مشکلی نباشه ممنونم از وقتی که برای پاسخ به بنده می گذارید سالم و شاد باشید

    پاسخ
  17. Ehsan
    Ehsan گفته:

    سلام من 19 سالمه و دوز اول رو سینوفارم زدم و میخواهم برای ایمنی بیشتر دوز دوم و سوم رو فایزر بزنم
    مشکلی که پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ، معمولا برای دو دوز اول از یک واکسن استفاده می شود. برای دوز تقویتی میتوان واکسن دیگری تزریق شود اما حتما باید با پزشک مشورت شود.

      پاسخ
  18. Morteza
    Morteza گفته:

    سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم سوالی ازخدمت شما دارم من تصمیم به تزریق واکسن سینوفارم دارم اما از تزریق واکسن ها ترس و استرس دارم چون نمی دونم راسته یا شایعه ! میگن ویروس کرونا دست ساز انسانیه برای کاهش جمعیت بشر…
    یک دارو ساز کانادایی هم به صورت چندین بار ویس وکلیپ از خودش در فضای مجازی منتشر کرده که در سخننان خودش گفته از زدن واکسن های کرونا خود داری کنید چون این واکسن ها که به هر فرد تزریق میشود به صورت جی پی اس حساب بانکی و…است که خطر مرگ و میر ندارن تا زمانی که به اون واکسن های تزریق شده از بیرون کد میدن و طرف را میکشه اگر اشتباه نکنم درست یادم نیست میگه دی ان ان بدن طرف را عوض میکنه نظر شما در این باره چیه؟ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ، لطفا به شایعه های بی اساس توجهی نکنید ، پشت این شایعات هیچ منطقی وجود ندارد و همچین چیزی از لحاظ علمی امکان پذیر نیست . این شایعات صرفا جهت جذب مخاطب انجام می شود. لطفا جهت ایمنی خودتان ، خانواده و جامعه ی تان واکسن تزریق کنید

      پاسخ
  19. Naeim.sif
    Naeim.sif گفته:

    سلام دوستان همه واکسن ها برای جلو گیری کرونا و اماده سازی بدن در مقابلشه،من چن روز قبل واکسن استرازنکا زدم اما بعد ۱۰ ۱۲ ساعت دیگه عوارض نشون داد،عوارضشم تب لرز و یکم ستیه بدن و سر درد هس،اگر بدنتون توان مقابله با عوارض و داره و تحملشو دارین بزنین

    پاسخ
  20. فرییا
    فرییا گفته:

    سلام .منم امروز دوز اول واکسن آستا رو زدم با حرفهایی که اینجا خوندم یکم ترسیدم .یعنی عوارض آستا زیاده

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ، در بعضی افراد عوارض بعد از تزریق می تواند شدید تر باشد . اما در کل خطر جانی ندارد ،موضوع تحمل عوارض است که پس از مدتی هم رفع می شود. جای نگرانی ندارد

      پاسخ
  21. Ehsan
    Ehsan گفته:

    سلام. بنظرم بهترین واکسن سینوفارم … چون از همون روش سنتی استفاده شده که قبلا واکسن ساختن. این واکسن خیلی قابل اعتماد تره و خیلی از کشورها از همین استفاده کرده اند چون میترسن از واکسن هایی که با تکنولوژی جدید ساخته شده اند استفاده کنند.

    واکسن های سنتی، امتحانات و آزمایشات و تحقیقات خودش رو پس داده و سال های ساله که دارن استفاده میشن( ویروس کشته شده یاغیر فعال )

    اما واکسن های دیگه، از روشی جدید استفاده کرده اند و خیلی ها معتقد هستند که فعلا نمیشه اعتماد کامل کرد و باید طی سال ها تحقیقات و آزمایشات قرار بگیرن تا ببینند چطور عمل میکنند در دراز مدت

    پاسخ
  22. فطیما
    فطیما گفته:

    واکسن اسپوتنیک وی و واکسن نواواکس پس چی مگه نمیگید بالا۹۵درصد ایمنی ایجاد میکنه چرا اسمی ازشون نیست

    پاسخ
  23. نازنین
    نازنین گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید، برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال واکسن پاستووک بهتر است یا سینوفارم؟لطفا سریعتر جواب بدین چون میخوام دخترم و پسرم رو ببرم برای تزریق،بسیار ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ
  24. علی
    علی گفته:

    فقط فایزر مورد تاییده کل دنیاس اگه یه سفر خارجی داشته باشین میفهمین کل دنیا فایزر میشناسه علاوه بر اون هنوز باید تست پی سی ار هم بدی فقط ایرانه که انواع اقسام واکسن داره عوض وارد کردن فایزر البته وارد شدا ولی برای عده خاص!

    پاسخ
  25. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام و وقت به خیر
    در انتهای مطلب اشاره شده بود که کسانی که حساسیت دارویی دارند از این انواع واکسن نمیتونن استفاده کنن.پس این افراد تکلیفشون چی هست؟من شنیده بودم واکسن های برپایه mRNA تولید شدن و استرازنکا مواد حساسیت زا دارن و این افراد نمی تونن استفاده کنن.براساس نوشته شما واکسنی ک پروتین نوترکیب بیس هست هم کارایی نداره.میشه توضیح بفرمایید؟

    پاسخ
    • مدیر موسسه
      مدیر موسسه گفته:

      با سلام ،مقالات این سایت از منابع معتیر تهیه و جمع آوری شده ، برای مشورت درباره ی این مسئله باید با پزشک مشورت کنید

      پاسخ
  26. ایرانی
    ایرانی گفته:

    سلام چه ایرانی چه خارجی باید دید کدوم یکی بهتربن کارایی و کمترین خطر رو دارن این مقاله درباره واکسن‌های ساخته شده بو تا آشنا بشیم چرا سیاسی نظر میدید.حثیقت اینه من خودم پراید‌سوارم افتخار میکنم پراید دستگاه کشتار دارم ..البته مجبورم چون پول ماشین خارجی رو ندارم متوجه شدی چی میگم؟الان بحث جون خوومون و آینده کشورمون در میانه سیاست جاش اینجا نیست پس به هم نپرید

    پاسخ

تعقیب

  1. مستر ایکس گفت:

    مقاله بسیار مفید بود

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *