پرستار بیمار خوب ( شرایط و ویژگی های پرستار بیمار خوب )

پرستار بیمار خوب ، شرایط و ویژگی های پرستار بیمار خوب:

انتخاب شغل یکی از مهم ترین و سخت ترین انتخاب های زندگی می باشد. هر فردی در زمان انتخاب شغل یکسری ویژه گی ها و اهدافی را در سر دارد که می خواهد با انتخاب شغل مورد نظرش به آن دست پیدا کند. 

شاید هدف فردی از انتخاب شغلش کمک به سایر انسان ها باشد و این کار به آرامش روح وی کمک می کند. یکی از شغل هایی که با انتخاب آن می توان به سایر انسان ها کمک نمود شغل “پرستار بیمار ” می باشد.

اما شغل پرستاری چیست؟ پرستار بیمار خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چه شرایطی مورد نیاز است؟ هدف از انتخاب این شغل چیست؟

یافتن پاسخ همه این سوال ها و سوال های مشابه در انتخاب این شغل، به فرد کمک شایانی می کند.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که به انتخاب شغل پرستار بیمار  علاقمندید بهتر است با مطالعه این مقاله با یکسری از ویژگی ها وشرایط این شغل آشنایی پیدا نمایید. در واقع با مطالعه این مقاله با شرایط کاری یک پرستار و تواناهایی مورد نیاز برای این کار آشنا می شوید و در رابطه با انتخاب این شغل، راحت تر تصمیم گیری می کنید.

شرایط و ویژگی های پرستار بیمار خوب

استخدام پرستار خوب

یک پرستار خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

• نترسیدن از خون

شغل پرستار بیمار به عنوان یکی از مشاغل اصلی در بیمارستان است که روزانه با تعداد زیادی از بیماران آسیب دیده سرکار خواهد داشت . بنابرین فردی که این شغل را انتخاب می نماید باید ویژگی نترسیدن از خون را داشته و احساس بدی نیز نسبت به خون نداشته باشد.

پرستار بیمار باید به راحتی و بدون هیچ احساس بد بتواند خون گیری نماید ،پانسمان بیماران را تعویض نماید ،تزریقات انجام دهد ،رگ گیری کرده و سرم وصل نماید و … .
حتی برخی از پرستاران که در اتاق عمل کار می کنند باید در کنار پزشک جراح بوده و به او کمک نمایند. پرستار بیمار خوب برای انجام همه این کارها نیازمند روحیه بالا و احساس خوب نسبت به دیدن خون می باشد .افرادی که می خواهند این شغل را انتخاب نمایند حتما باید این ویژگی را داشته باشند .

• با دقت گوش دادن به حرف های بیمار

یکی دیگر از ویژگی ها و شرایطی که فرد را برای انتخاب شغل پرستاری مناسب نشان می دهد با دقت گوش دادن به حرف های بیمار می باشد . پرستار باید با دقت به حرف های بیمار گوش کند. حتی نکات ریزی که وی می گوید را باید یاداشت نماید تا با جمع بندی آنها بهترین درمان برای او تشخیص داده شود . این گزینه در مورد پرستار سالمند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از آنجا که پرستار بیمار خوب مسئول سلامتی وی می باشد این ویژگی اهمیت فوق العاده ای در انتخاب این شغل دارد.

شرایط و ویژگی های پرستار خوب

• توانایی سرپا کارکردن در طول شیفت کاری

پرستاران در بیمارستان معمولا به صورت شیفت کاری فعالیت می کنند. در هر شیفت کاری پرستار باید در خدمت بیماران بوده و این توانایی را داشته باشد که در تمام ساعات شیفت کاری اش به صورت سرپا ارائه خدمات نماید.

پرستار علاوه بر چکاب علائم حیاتی بیمار باید در کارهایی مانند بلند کردن تجهیزات و بیماران و کمک به جابجایی آنها، رفت آمد مکرر در محیط کاری و … مشارکت کرده و وظایف خود را به صورت کامل انجام دهد. پرستار بیمار خوب خوب باید توانایی و قدرت فیزیکی خوبی داشته باشد.

• داشتن رابطه خوب با همکاران، مراجعه کنندگان و بیماران

از ویژگی های یک پرستار وظیفه شناس می باشد. یک پرستار باید به گونه ای رفتار نماید که هیچ فردی در محیط بیمارستان از وی دل آزرده نشود.
پرستار باید در برخوردهایش با بیماران سعه صدر نشان داده و با مهربانی و صبر به صحبت هایشان گوش دهد و به نیازهایشان پاسخ دهد.

ویژگی های پرستار حرفه ای در منزل

• توانایی بالا در ارزیابی و شناخت بیماری ها

جهت رسیدن به توانایی بالا در ارزیابی و شناخت بیماری هاپ، باید پرستار دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد. پرستار بیمار خوب باید بتواند تشخیص خوبی از بیماری ها داشته باشد.

در محیط بیمارستان روزانه، بیماران زیادی با علائم و نشانه های زیاد رفت آمد می کنند پرستار خوب باید با در نظر گرفتن این علائم و با توجه به اطلاعات و دانش خود باید بهترین مراقبت ها را از بیمار داشته باشد. همچنین پرستار باید شناخت کافی از داروها و عوارض جانبی آنها داشته باشد تا در واقع ضروری تصمیمات خوبی بگیرد.

• تبعیت از قوانین

حرفه پزشکی نیز مانند سایر شغل ها دارای یک سری قوانین و مقررات می باشد که همه کادر درمان و بیماران باید آنها را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید. پرستار بیمار خوب باید این قوانین و مقررات را مانند سایر عناصر کار درمانی سرلوحه قرار دهد.اما در حرفه پزشکی نیز یکسری استثنا هایی وجود دارد که لازم است در برخی از مواقع قوانین تبعیت نشود.

پرستار باید قدرت تشخیص و مهارت کافی داشته باشد تا در مواقع گوناگون بتواند تصمیمات مورد نیاز را بگیرد و به آنها عمل نماید.

• توانایی برقراری ارتباطی سازنده با همکاران

توانایی برقراری ارتباطی سازنده با همکاران همواره به عنوان یکی از فاکتورهای پرستار خوب بودن مطرح است. در محیط بیمارستان پرستار باید با سایر همکارانش مانند یک خانواده بوده و در انجام فعالیت به همدیگر کمک نمایند.
پرستار بیمار خوب برای رسیدن به نتیجه ای موفق تر و رساندن خطاها به حداقل و داشتن عملکردی مناسب باید با اعضای کادر درمان ارتباطی سازنده و خوب داشته باشند.

• توانایی انجام فعالیت در ساعات کاری زیاد

ساعات کاری پرستاران بسیار زیاد و در برخی از مواقع غیر قابل پیش بینی می باشد. یک پرستار باید توانایی انجام فعالیت در ساعات کاری زیاد را داشته باشد. در صورتی که وضعیت بیمارستان و بیماران بحرانی شود، ممکن است نیاز باشد پرستار دو شیفت کاری پشت سر هم فعالیت نماید.
فردی که می خواهد شغل پرستاری را انتخاب نماید باید در خود این توانایی را احساس کند که پرستار بیمار خوب در کنار کارهای خانه و بچه داری بتواند ساعات کاری زیاد و سخت را در بیمارستان سپری کند.

5/5 - (3 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *