مراقب سالمند در منزل

مراقب سالمند در منزل تهران , استخدام مراقب سالمند پاره وقت , تمام وقت

مراقبت از سالمند در منزل یا در بیمارستان ؟

سالمندان با توجه به روحیه لطیف و حساسی که دارند نیازمند توجه و مراقبت بیشتر و تمام وقت می باشند .  اگر سالمند بیمار باشد این مراقبت باید به صورت شبانه روزی انجام شود .سوالی که اینجا مطرح می شود این است که مراقبت از سالمند بهتر است در منزل انجام شود یا بیمارستان ؟ درجواب این سوال با توجه به روحیه حساس و زود رنج سالمند باید گفت در منزل بهتر است .

سالمندی که در منزل از او مراقبت می شود روحیه بهتر و شادتری خواهد داشت همچنین اعتماد بنفس این سالمندان بالاتر می رود .زمانی که سالمند مخصوصا در دوره بیماری و نقاهت در منزل پرستاری می شود می توان به وضوح تسریع در بهبودی را در وی مشاهده نمود. شخص پرستار سالمند در منزل وظیفه مراقبت های شخصی و بهداشتی ،تهیه وعده های غذایی سالمند و مصرف داروها و کنترل وضعیت جسمانی در سالمند را برعهده خواهد داشت .

مراقبت از سالمند در منزل

پرستار سالمند چه خدماتی را در منزل ارائه می دهد ؟

خدمات تسکینی

افراد سالمندی که به علت بیماری روزهای آخر زندگی خود را سپری می کنند می توانند از خدمات پرستار سالمند در منزل استفاده کرده وپرستار خدمات تسکینی به بیمار ارائه دهد. این خدمات باید توسط پرستاران حرفه ای انجام شود .

مراقبت از سالمندان دارای بیماری های صعب العلاج

سالمندانی که دارای بیماری های صعب العلاج هستند کاندیدای مناسبی برای دریافت خدمات پرستار سالمند در منزل می باشند .این بیماران بخاطر شرایط ویژه ای که دارند نیاز به پرستاری 24 ساعته در منزل رادارند.

مراقبت از بیماران دارای معلولیت

سالمندانی که دچار معلولیت هستند جز افرادی می باشند که نیاز دارند از خدمات پرستاری سالمند استفاده نمایند حال این معلولیت می تواند مادرزادی بوده یا در اثر سوانح و بیماری های مختلف مانند سکته مغزی ،تروما و …. به وجود آمده باشد . این دسته از سالمندان به دلیل  اینکه در حرکت  دچار مشکل می باشند.

این گروه از سالمندان در انجام امور شخصی و بهداشتی روزانه ، تهیه غذا و نظافت روزانه خودو حتی در مصرف داروها و مراقبت های پزشکی به فردی نیاز دارند که به صورت تمام وقت از آنها مراقبت نماید . به دلیل زندگی های صنعتی امروزی که بیشتر اعضای خانواده شاغل هستند ممکن است از اعضای خانواده کسی نتواند به صورت تمام وقت از سالمند مراقبت نماید بنابرین بهتر است فردی را به عنوان پرستار سالمند برای این سالمندان استخدام نمایید  تا تمام نیازهای سالمند را برطرف نماید .

مراقب سالمند

سالمندان نیمه وابسته

سالمندانی نیز هستند که تنها در اومری مانند تهیه و طبخ غذا ،موارد بهداشتی و استحمام ،نظافت خود و محل زندگی دچار ناتوانی هستند . برای این سالمندان پرستاری 24 ساعته نیاز نیست و تنها پرستار و یا مراقبی که کارهی روزمره اش را انجام دهد کفایت می کند .این گروه از سالمندان به دلیل محدودیت های جسمانی ک دارند تنها قادر به انجام کارهای روزمره خود نیستند وگرنه نیاز به مراقبت های تخصصی درمانی، پرستاری و یا حتی مصرف دارو را ندارد.

نیاز به خدمات توانبخشی در منزل

برخی از سالمندان به دلایل مختلف در حرکت و یا در تکلم و شنوایی دچار مشکل شده اند این سالمندان  می توانند  به مراکز توانبخشی مراجعه نمایند که این مورد هم صرف وقت و هزینه زیاد را خواهد داشت .به علاوه رفتن به مراکز توانبخشی حرکت و جابجایی زیاد را می طلبد که کاری دشوار برای سالمند می باشد .پرستاران سالمند هستند که تجربه و مهارت ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی را در منزل دارند و می توانند این خدمات را در منزل به سالمندانی که نیاز دارند ارائه دهند.خدمات توانبخشی که پرستاران در منزل ارائه می دهند عبارتند از :  گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی.

وقت استراحت برای مراقب خانوادگی

بسیاری از سالمندان نیز هستند که در منزل توسط یکی از اعضای خانواده  مراقبت می شوند  . مراقبت طولانی مدت از سالمند بخصوص اگر بیمار نیز باشد کل توان فرد مراقب را می گیرد و فرد مراقب نیاز به استراحت و تجدید قوا پیدا می کند .در این مواقع بهتر است برای مدتی که فرد خانواده می خواهد به استراحت پرداخته و تجدید قوا کند از یک پرستار سالمند استفاده نمایید . شرکت های خدماتی مراقبتی  در زمینه ارائه خدمات به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت فعالیت می کنند .

مراقب سالمند در منزل

مناسب سازی فضای خانه

سالمندانی که دچار محدودیت های جسمانی جسمانی و حرکتی هستند اگر در خانه مورد مراقبت و پرستاری قرار می گیرند باید محیط خانه را یه محیطی امن و مناسب برای آنها تبدیل نمود .مراکر مراقبتی و پرستار ی علاوه بر ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری افراد مجرب و کارشناسان خبره ای دارند که می توانند با بررسی محیط خانه و استفاده از تجهیزات مناسب  محیط خانه را مناسب زندگی افراد سالمند تبدیل نمایند .

کاهش آسیب به سالمند

مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل سبب کاهش آسیب به سالمند خواهد شد . سالمندان به دلیل شرایط جسمانی و روحی خود ممکن است در طول شبانه روز خطرات زیادی انها را تهدید نماید . استخدام مراقب سالمند که به صورت تمام وقت از سالمند مراقبت و نگهداری نماید بسیار کارساز خواهد بود و می تواند از سالمند در برابر خطرات احتمالی مراقبت نماید .

مراقبت از سالمند

صرفه جویی در هزینه ها

مراقبت از سالمند هزینه خواهد داشت حال اگر این مراقبت در بیمارستان و آسایشگاه صورت بگیرد این هزینه چندین برابر خواهد شد . جهت صرفه جویی در هزینه ها می توانید  از سالمندان در منزل پرستاری نموده و در هزینه تخت بیمارستان ، خدمات تخصصی و مراقبت های پرستاری ویژه صرفه جویی نمایید .

مرکز آسایش مراقبت ایده آل با داشتن مراکز مختلف در سطح شهر تهران آماده ارائه تمامی خدمات ارائه شده در این مقاله به شما همشهریان عزیز می باشد .اگر نیاز به خدمات پرستاری و مراقبتی برای سالمندان عزیز خود هستید می توانید با مشاوران و همکاران ما در این موسسه تماس بگیرید .

5/5 - (4 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *