پرستار سالمند در چیتگر ( هزینه استخدام )

پرستار سالمند در چیتگر

سالمندي دوران حساسي از زندگي بشر است و توجه به مسائل و نيازهاي اين مرحله يک ضرورت اجتماعي است. با درنظر داشتن نيازهاي خاص اين دوران، توجه به رفتارهاي ارتقا دهنده جايگاه و موقعيت سالمندان در جامعه و خانواده نيز امر بسيار مهمي است که عمدتا مورد غفلت قرار مي گيرد. پرستاری از سالمند در منزل توسط یک پرستار سالمند در چیتگر خودش خطر بیماری های رایج در دوران سالمندی و شایع در سرای سالمندان را کاهش می‌دهد‌. 

پرستار سالمند در چیتگر

گاه سالمندان به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارند و کوتاهی در این زمینه ممکن است بیماری‌‌های روحی و جسمی را در جمعیت سالمندان گسترش دهد. به دلیل افزایش رشد جمعیت سالمندان و از طرفی‌، بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی، امید به زندگی در سالمندان بالا رفته و طبیعی است که افراد به علت کهولت سن بیشتر نیاز به پرستار سالمند و مراقبت های پزشکی در منزل نیاز پیدا می‌کنند.

دوران سالمندی

سالمندی یک مرحله گریز ناپذیر و لاینفک از زندگی هر انسانی است، مرحله ای پر از دانش، خرد و حکمت است و ما با مراقبت از سالمندان  می‌توانیم از این گنجینه  گران‌بها به بهترین نحو مراقبت کنیم. اما مسئله دیگری که سالمندان ما در دوران سالمندی با آن روبرو هستند  ضعف در انجام امور شخصی ومشکلات فیزیکی و جسمانی است.

 که ما با مراقبت از سالمندان و استخدام پرستار سالمند در چیتگر در منزل باید در پیشگیری از شدت یافتن این علائم در دوران سالمندی جلوگیری کنیم. همانطور که می‌دانید در قرن ۲۱ با افزایش امکانات، بهبود شرایط بهداشتی و بالا رفتن امید به زندگی طول عمر انسانها افزایش یافته است.

 بنابراین سالخوردگی جمعیت یک موفقیت بهداشتی است که با عدم برنامه ریزی و مدیریت ناصحیح می‌تواند به یک چالش بزرگ برای دولت‌ها تبدیل شود

بیماری های دوران سالمندی

یکی از دغدغه های سالمندان عزیز تنها ماندن در دوران سالمندی است و این تنهایی و کهولت سن باعث استرس و ترس در این عزیزان می شود به خاطر همین است که افراد سالخورده تمایل دارند همیشه در جمع خانواده باشند یا اینکه حداقل فردی دیگر در کنار آنها باشد.

تنهایی باعث ایجاد اختلالات روحی و افسردگی در سالمندان می شود که همین افسردگی و استرس باعث کاهش سیستم دفاعی بدن می شود. وجود پرستار سالمند در چیتگر می تواند از دغدغه های فرد سالمند بکاهد. در لیست زیر تعدادی از بیماری هایی که در دوران سالمندی بسیار رخ می دهند را مشاهده نمایید.

بیماری زخم معده در سالمندان، بیماری های گوارشی، بیماری سل، بیماری ریوی، بیماری های دریچه قلبی و…

وجود پرستار سالمند در چیتگر علاوه بر اطمینان خاطر برای خانواده های سالمندان برای خود این عزیزان نیز باعث آرامش روحی است.

استخدام پرستار سالمند در چیتگر

وظایف پرستار سالمند در چیتگر در منزل

از جمله شرح وظایف یک پرستار سالمند در چیتگر در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت و نگهداری از سالمندان عزیز در طول ساعات کاری
  • پیگیری درمان و دادن دارو در تمام ساعات کاری
  • تهیه غذا و دادن غذا به سالمندان
  • رسیدگی به امور رفاهی سالمندان و گردشگری سالمند ( با اجازه کتبی خانواده)
  • رسیدگی به علائق سالمند در اوقات فراغت ( مرور خاطرات- خواندن کتاب – حل کردن جدول و دیدن فیلم و سریال و …)
  • همراهی سالمند در بیرون از منزل برای انجام کارهای روزمره (خرید، پیاده روی و … ) و یا خاص (ویزیت پزشکی و …)
  • رسیدگی به امور اداری و مالی سالمند ( با اجازه کتبی خانواده )
  • رسیدگی به نظافت و استحمام سالمند
  • رسیدگی به نظافت محل زندگی سالمند

ویژگی های یک پرستار سالمند در چیتگر در منزل

  • اول برای پرستار سالمند  در چیتگر، علاقه است.
  • درصورتی که فرد نگرش مثبتی نسبت به نگهداری از سالمند نداشته باشد افسرده می شود و افسردگی را به سالمند منتقل می کند و موجب افزایش ناتوانی و افسردگی سالمند می شود.
  • پرستار سالمند باید قابل اعتماد باشد
  • پرستار سالمند خوب، باید از نظر فیزیکی قوی باشد.
  • با توجه به اینکه رفتار سالمندان تا حدی مشابه کودکان می باشند، مراقبان سالمند باید صبور باشد و با صبوری وضعیت را کنترل کند.
  • پرستار سالمند بهتر است دوره آموزشی کمک های اولیه را گذرانده باشد.
  • خوب است این افراد با داروها و بیماری ها آشنا باشد تا درصورت نیاز بتواند اقدام لازم را انجام دهد.
  • پرستارانی که از سالمند مراقبت می کنند باید آموزش احیای قلبی عروقی هم دیده باشد تا بتواند بخوبی در شرایط ضروری به سالمند کمک کند.
پرستار سالمند در چیتگر

هزینه پرستار سالمند در چیتگر چقدر است ؟

با توجه به آیتم های مختلف مبلغ پرستاری از سالمندان در منزل توسط پرستار سالمند متفاوت است. این قیمت ها می توانند در جاها و موسسات و … متفاوت باشد که این تفاوت بر اساس خدمات دهی ها است. 

این که مدت زمان حضور پرستار سالمند در چیتگر در منزل چند ساعت است، موقعیت مکانی و فاصله محل زندگی خدمت گیرنده (سالمند)، برای پرستاری از سالمندان به چه خدماتی نیاز است و همچنین مهارت و تجربه پرستار، همگی می توانند در تعیین هزینه پرستار، مؤثر باشد. برای اطلاع از هزینه ها با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان خدمات پرستاری بهره مند شوید.

 برخی از افراد جامعه با توجه به این ذهنیت که فکر می کنند هزینه استخدام پرستار سالمند برای نگهداری از سالمندانشان در منزل، زیاد است از این کار، صرف نظر می کنند؛ اما باید بدانند هزینه های  که در ارتباط با استخدام پرستار برای سالمندان عزیزشان در منزل متقبل می شوند در مقایسه با فواید آن قابل قیاس نیست.

5/5 - (4 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *