پرستاری از سالمند در طرشت (وظایف پرستار سالمند در طرشت)

پرستاری از سالمند در طرشت

سالمندی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی افراد است که در آن نیاز به کمک و حمایت به افراد دیگر بخصوص اعضای خانواده افزایش پیدا می کند. پرستاری از سالمند در طرشت یکی از راهکارهای عملی برای افزایش روحیه جسمی و روانی و جبران کمبود مراقبتی و خدماتی برای سالمندان است. با این خدمات می توان سرخوردگی های و بیماری های جسمی و روانی سالمندان را بهبود بخشید.

این موضوع بخصوص در خانواده هایی که اعضای آن شاغل بوده و زمان کافی برای مراقبت از این افراد را ندارند، بهترین گزینه می باشد. یا سالمندانی که تنها زندگی می کنند، با این راهکار هم جای خالی افراد دیگر خانواده جبران می شود و هم مراقبت های جسمی و پزشکی به بهترین نحو انجام می گیرد. این دوران چرخه پایانی زندگی فرد است و به دلیل محدودیت قابلیت ها و عدم امکان تجدید قوای جسمی انواع بیماری ها و سندروم ها ممکن است سالمند را درگیر نماید.

پرستاری از سالمند در طرشت

پرستاری از سالمند در طرشت چه کمکی به فرد می کند؟

وجود یک پرستار در کنار سالمند مزایای زیادی دارد که مهمترین آن ها شامل موارد زیر است:

- کمک به حل یا کاهش مشکلات روحی سالمندان

پرستاری از سالمند در طرشت

وجود پرستار سالمند در منزل باعث می شود تا سالمند از حمایت عاطفی لازم هرچند ناکافی برخوردار شود. در این دوران سالمندان ممکن است تنهایی را به واسطه مرگ عزیزان یا ازدواج فرزندان و تنهایی تجربه کنند. وجود فردی به عنوان پرستار می تواند تا حدود زیادی این کمبود را جبران نماید. البته بهتر است در زمان درخواست پرستار به این نکات اشاره شود تا از افرادی استفاده شود که آموزش های لازم را در این زمینه دیده و قابلیت پرستاری در این شرایط را داشته باشند. این مورد در مورد سالمندانی که تنها زندگی می کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

پرستار سالمند (غرب تهران)

- کمک به رفع مشکلات حرکتی و جسمی

پرستاری از سالمند در طرشت

با پا به سن گذاشتن افراد، انواع بیماری ها نیز بروز می کند. این بیماری ها ممکن است باعث کنترل حرکات مفاصل و عدم امکان و یا محدودیت انجام امور روزمره فرد شود. پرستاری از سالمند در طرشت کمک زیادی در حل این مشکل می کند. حتی مواردی مانند جابجایی روی تخت یا ویلچر، کمک به انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی و یا انجام ورزش های مورد نیاز که توسط فیزیوتراپیست توصیه می شود و … می تواند توسط پرستار انجام شود. افراد در این سنین نیاز به مصرف دارو بنا به نیاز و نیز خدماتی مانند سرم تراپی و یا تزریق انسولین یا آمپول های وریدی و عضلانی پیدا می کنند. پرستاران به راحتی از عهده این مسائل برآمده و نیاز مراجعه فرد به درمانگاه و یا بیمارستان را کاهش می دهند. این مورد کمک بزرگی به حفظ شرایط برای سالمندان می کند.

- کمک به سالمندانی که دچار تغییرات فیزیولوژیکی در مغز می شوند؛

پرستاری از سالمند در طرشت

سالمندان در این سنین ممکن است دچار تغییرات فیزیولوژیکی در مغز شوند که باعث کاهش حافظه در این افراد می شود. بیماری هایی مانند آلزایمر یا فراموشی در این دوران دور از ذهن نیست و برای بسیاری از سالمندان پیش می آید. بودن سالمند در منزل کمک بزرگی به جلوگیری از پیامدهای این بیماری دارد. بودن سالمند در کنار اعضای خانواده و آشنایی بیشتر با محیط منزل و نیز بیرون از خانه، شرایط را بهتر می نماید. نگهداری از این سالمندان نیاز به تخصص های لازم داشته و نیز مشاوره و راهنمایی اعضای خانواده برای برخورد با این شرایط اهمیت زیادی دارد.

- کمک به تأمین میزان انرژی لازم برای انجام فعالیت های جسمانی

یکی از مهم ترین مسائل در مورد سالمندان، تغذیه آن ها است. نوع تغذیه در این سنین می تواند از بسیاری از مسائل و مشکلات جلوگیری نماید. تأمین ویتامین ها و پروتئین های لازم می تواند هم از راه تغذیه مناسب و هم دارودرمانی انجام گیرد. معمولاً در این سنین به دلیل کاهش شدید فعالیت های بدنی، نوع و میزان تغذیه تغییر می کند. باید نوع رژیم غذایی در این افراد به گونه ای باشد که بتواند انرژی لازم برای انجام فعالیت های جسمی و حرکتی را تأمین و از طرفی باعث افزایش وزن نشود. در این سنین توده عضلانی بدن کاهش یافته و ذخیره پروتئین نیز رو به کمبود می نماید. تغذیه باید به گونه ای باشد که این نیاز برطرف گردد، زیرا 60 درصد نیاز انرژی بدن از طریق دریافت پروتئین تأمین می شود.  دریافت پروتئین کافی می تواند از بسیاری از مشکلات مانند بیماری های قلبی، عروقی ، فشار خون و … جلوگیری نماید.

پرستاری از سالمندان در طرشت متناسب با نیازهای سالمند

پرستاری از سالمند در طرشت می تواند در مقاطع زمانی مختلفی انجام شود که بستگی به نیاز فرد دارد. این موارد عبارتند از:

- پرستاری از سالمند به صورت روزانه

در برخی موارد اعضای خانواده تمایل دارند تا پرستار به صورت نیمه وقت در منزل حضور داشته باشد. در سایر زمان ها امکان مراقبت و پرستاری از سالمند در طرشت توسط سایر اعضای خانواده وجود دارد و نیاز به حضور پرستار نمی باشد.

پرستاری از سالمند در طرشت

- پرستاری از سالمند به صورت شبانه

برخی از سالمندان برای زمان خواب و در شب نیاز به حضور فرد دارند. در سایر زمان ها وجود افراد دیگر، نیاز به پرستار را مرتفع می نماید. ممکن است ترس و مشکلات روانی سالمند باعث شود تا به حضور پرستار به صورت شبانه نیاز پیدا کند.

- پرستاری از سالمند به صورت شبانه روزی

تعدادی از سالمندان به دلیل حفظ استقلال و مواردی از این قبیل، حضور در منزل خود را ترجیح می دهند. برای این افراد باید از پرستارانی کمک گرفت که به صورت شبانه روزی در منزل شخص سکونت داشته باشند. مواردی مانند خرید مایحتاج منزل، آشپزی، استحمام و … نیز نیاز است توسط پرستار و یا بهیار انجام شود. در بسیاری از موارد نیز شرایط سالمندان به گونه ای است که نیاز به مراقبت جسمانی کامل دارند و از عهده انجام فعالیت‌های روزمره خود بر نمی آیند. رعایت مسائل بهداشتی و مزاجی در این افراد نیاز به کمک دارد. در نتیجه وجود پرستار به صورت شبانه روزی وجود خواهد داشت.

پرستاری از سالمند در طرشت

- پرستاری از سالمند به صورت مقطعی

در زمان هایی ممکن است لازم باشد تا پرستار به صورت مقطعی استخدام شود. عدم حضور اعضای خانواده به صورت مقطعی و زمان محدود، بروز بیماری هایی که مدت مشخصی دارد و قابل درمان است و …. از جمله این موارد می باشد. نیاز به حضور پرستار و حمایت های جسمانی و پزشکی بنا به نیاز فرد در این مواقع احساس می شود. 

کلام آخر

وجود سالمندان در منزل کمک زیادی به حفظ دوام خانواده دارد. پرستاری از سالمند در طرشت باعث می شود تا این افراد بدون نیاز به حضور در اماکنی مانند بیمارستان یا سرای سالمندان بتوانند باقیمانده عمر خود را در کنار اعضای خانواده و در منزل سپری نمایند. غیر از این از خدمات پرستاری و پزشکی لازم بهره بگیرند.

5/5 - (6 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *