پرستار سالمند در جردن + (شرایط و هزینه استخدام )

استخدام پرستار سالمند در جردن

در فرهنگ ما ایرانی ها، احترام به سالمندان و مراقبت از آنان یک رسم دیرینه است. حضور سالمندان در منزل موجب قوت قلب اعضای خانواده و احساس آرامش و رضایتمندی آنها می شود. ایشان همیشه و در حال مراقب خانواده خود بوده اند و اکنون که وارد سنین کهنسالی شده اند می توانند با راهنمایی هایی که در اختیار فرزندان و نوه های خود قرار می دهند خانواده را به سوی موفقیت و آرامش سوق دهند. اما از سویی، ممکن است بنیه جسمی آنان ضعیف تر شده و یا دچار تحلیل قوای ذهنی شوند. همچنین در معرض خطر برخی از بیماری ها که در اثر کهولت سن بروز پیدا می کنند قرار می گیرند. بنابراین سالمندان نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند.

اگر یک شهروند پایتخت نشین هستید و شرایط شغلی شما طوری است که نمی توانید آنطور که باید به سالمند خود رسیدگی کنید و یا دوست دارید یک شخص با تجربه و متخصص مراقب سالمند بیمار شما باشد از پرستار سالمند در جردن کمک بگیرید.

چه زمانی نیاز به پرستار سالمند دارید؟

پرستار سالمند در جردن

همه افراد سالخورده نیاز به پرستار سالمند ندارند. بسیاری از ایشان به راحتی می توانند روند طبیعی زندگی را ادامه دهند و به عبارتی گلیم خود را از آب بیرون بکشند. اما گاه ممکن است همزمان با پیری، مشکلاتی از قبیل بیماری، تنهایی و… نیز بر سر راه فرد قرار گیرند. در این صورت اعضای خانواده به تنهایی قادر به مراقبت از سالمند نبوده و نیاز به کمک یک فرد متخصص و باتجربه دارند. سالمندانی که شرایط زیر را دارند بهتر است از خدمات پرستار سالمند بهره مند شوند.

  1. سالمندانی که تنها هستند. ممکن است سالمند به تنهایی و در منزل شخصی خود زندگی کند و یا اینکه اعضای خانواده ناچار باشند برای مدتی به مسافرت های مأموریتی و… بروند. در این صورت پرستار سالمند می تواند برای انجام امور خانه به سالمند سر بزند و یا حتی در صورت درخواست شما به صورت تمام وقت نزد او مانده و از او مراقبت نماید.
  2. سالمندانی که دچار محدودیت های حرکتی هستند و به تنهایی قادر به انجام امور روزمره نیستند. این محدودیت ها ممکن است در حدی باشد که سالمند تنها نیاز به یک پرستار جهت نظافت و انجام امور روزانه منزل داشته باشد. یا فراتر از آن، احتمال دارد حتی در انجام امور شخصی مانند استحمام و.. نیز به کمک پرستار نیازمند باشد.
  3. سالمندانی که به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و برای مدتی نیاز به استراحت مطلق دارند.
  4. سالمندانی که نیاز به خدمات درمانی همچون فیزیوتراپی، کاردرمانی و.. دارند اما تمایلی به بستری کردن ایشان در بیمارستان ندارید و امکان مراجعه روزانه به مراکز درمانی نیز وجود ندارد.
  5. سالمندانی که دچار اختلالات شناختی هستند. این اختلالات در اثر ابتلا به بیماری هایی چون آلزایمر و پارکینسون به وجود می آیند.
  6. سالمندانی که دچار بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی هستند و نیاز به یک مراقب و همدم خوب دارند.
  7. سالمندانی که به دلیل ابتلا به بیماری های حاد، در بستر به سر می برند و به اصطلاح به ایشان سالمندان پوشکی گفته می شود.

پرستار سالمند در جردن کیست و چه وظایفی دارد؟

استخدام پرستار سالمند در جردن

در گذشته، به هر کسی که حاضر به نگهداری از سالمندان بیمار و رسیدگی به امور منزل او می شد، پرستار گفته می شد. اما امروزه چنین نیست. پرستار سالمند به کسی گفته می شود که دارای مدرک تخصصی بوده و دوره های آموزشی لازم جهت مراقبت از سالمندان با شرایط مختلف را گذرانده اند. این افراد با انواع بیماری های شایع دوران سالمندی آشنا هستند و به خوبی می دانند چگونه می توان به بهبود کیفیت زندگی این عزیزان کمک کرد. پرستار سالمند در جردن در گام اول وضعیت سالمند شما را بررسی کرده و نیازهای او را شناسایی می کند. در گام دوم با انجام خدمات لازم به سالمند کمک می کند که وضعیت سلامت روحی و جسمی او در بهترین شرایط قرار گیرد. از جمله خدماتی که پرستار سالمند در منزل به شما ارائه می دهد عبارتند از:

  • رسیدگی به بهداشت فردی سالمند
  • رسیدگی به امور منزل سالمند
  • کمک به انجام کارهای روزانه
  • تدبیر یک برنامه غذایی سالم و تهیه غذاهای مقوی، سالم و در عین حال لذیذ و اشتهاآور برای سالمند
  • کمک به پیشرفت روند بهبود درمان سالمندان بیمار که شامل ارتباط با پزشک متخصص، شناخت کامل و دقیق بیماری سالمند و همچنین کنترل مصرف به موقع داروها توسط بیمار
  • هم نشینی با سالمند و تقویت روحیه فردی و اجتماعی در او
  • انجام خدمات تخصصی پرستاری مانند کنترل فشار خون، انجام تزریقات، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و … .

هزینه پرستار سالمند در جردن

پرستار سالمند در منزل

میزان هزینه استخدام پرستار سالمند در جردن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها عبارتند از:

1. وضعیت سلامت سالمند:

وضعیت جسمی و روحی سالمند و به عبارتی میزان نیاز او به دریافت خدمات پرستاری یکی از مهمترین عوامل در تعیین هزینه ها می باشد. مسلما هزینه استخدام پرستاری که تنها قرار است در امور منزل و برخی از کارهای شخصی به سالمند کمک کند با هزینه پرستاری که از سالمند پوشکی مراقبت می کند یا خدمات تخصصی و درمانی نیز انجام می دهد یکسان نخواهد بود.

2. ساعات کاری پرستار سالمند:

میزان ساعات کاری پرستار سالمند در جردن یکی دیگر از موارد تعیین کننده حقوق اوست. اگر اعضای خانواده شب ها دور هم جمع می شوید و دیگر نیازی به حضور پرستار در ساعات شبانه ندارید کافی است یک پرستار سالمند روزانه استخدام کنید. اما اگر شرایط سالمند شما به گونه ای است که نیاز به مراقبت بیست و چهار ساعته دارد باید از خدمات پرستار شبانه روزی بهره مند شوید. گاهی هم سالمند شما تنها در یک مقطع زمانی خاص که ممکن است چند ساعت یا چند روز باشد نیاز به پرستار داشته باشد. با توجه به اینکه پرستار چه زمانی از شبانه روز را در خدمت سالمند است هزینه استخدام نیز متفاوت خواهد بود.

3. سایر هزینه ها:

هزینه های مرکز استخدام پرستاری که یک پرستار مناسب برای نگهداری از سالمند شما معرفی می کند طبق تعرفه روز و نوع خدماتی که ارائه می شود محاسبه می گردد و ارتباطی با حقوق پرستار ندارد.

5/5 - (15 امتیاز)

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *