کارهای پرستار زمان خواب کودک

کارهای پرستار زمان خواب کودک

پرستار کودک شخصی است که در زمینه مراقبت از کودک مهارت های لازم را دارد و در زمانی که والدین از وی درخواست کنند، مسئولیت مراقبت از کودک را بر عهده دارد. یک پرستار خوب باید تمام وظایف محول شده به وی را به نحو احسن انجام دهد و بتواند اعتماد والدین و کودک را جلب کند. یک پرستار در زمان خواب کودک می تواند به کارهای عقب افتاده روزانه رسیدگی کند. و بهترین زمان برای رسیدگی به خود مراقبتی و کارهای عقب افتاده همین زمان می باشد. لازم به ذکر است که پرستار در زمان خواب کودک نباید از وضعیت او غافل شود. در ادامه این مقاله توصیه هایی به مراقبین کودک در زمانی که کودکان خواب باشند، ارائه می دهیم.

 

کارهای پرستار زمان خواب کودک

پرستار کودک در زمان خواب کودک چه فعالیت هایی می تواند انجام دهد؟

  • مطالعه و یا انجام تکالیف

اگر پرستاری اهل مطالعه باشد و یا دانش آموز یا دانشجو باشد، می تواند به مطالعه دروس و انجام تکالیفش برسد. پرستار و مراقب کودک با آوردن کتاب ها و وسایل کارش می تواند در زمان خواب کودک از فرصت استفاده کرده و به کارهای خود برسد. ممکن است پرستار کار دیگری به جز پرستاری کودک را انجام دهد که این کار را می تواند در زمان خواب کودک به انجام برساند.

  • نوشتن، نقاشی کردن، شعر گفتن و …

زمانی که کودک می خوابد، محیط آرام و بی سر و صدا می باشد و پرستار کار خاصی برای انجام دادن ندارد، از این رو می تواند تمرکز کرده و به کارهای شخصی خود بپردازد. پرستار اگر هنر، استعداد و تخصص خاصی مانند نقاشی، نویسندگی یا شعر گفتن دارد، می تواند در زمان خواب به علایق خود بپردازد.

  • نرمش کردن

ورزش و نرمش برای سلامتی هر فردی لازم می باشد. پرستاری که اهل ورزش و نرمش باشد، می تواند در زمان خواب کودک ورزش های آرام و بی سر و صدایی مانند یوگا، پیلاتس و … که کودک را از خواب بیدارد نکند، انجام دهد.

اگر پرستار کودک اهل ورزش و نرمش باشد، می داند که نرمش های مانند یوگا، پیلاتس و … بدون سر و صدا بوده و کودک را از خواب بیدار نخواهد کرد. پرستار کودک می تواند وسایل مورد نیاز نرمش را با خود بیاورد و در زمان خواب کودک به نرمش کردن بپردازد. پرستار کودک همچنین می تواند با استفاده از هدفون و …، تصاویر و فیلم های آموزشی نرمش های آرام را ببیند و آنها را انجام دهد.

 

 

کارهای پرستار زمان خواب کودک

4 نکته‌ی برگزیده در مراقبت از کودک

  • تمرکز و ریلکسیشن

زمان خواب کودک، به ویژه در هنگام شب، یک محیط بسیار آرام و ساکت در اختیار پرستار کودک خواهد بود. پرستار کودک می تواند از این زمان و موقعیت استفاده کرده و آرامش را برای خودش فراهم کند. اگر پرستار کودک دچار مشکلات و یا چالش هایی شده است، می تواند در این زمان به خوبی به آنها فکر کند و بدون حواس پرتی، راه حل هایی را بیابد. پرستار کودک همچنین می تواند از این فرصت برای رفع خستگی یک روز کاری پر استرس استفاده کند. نکته جالب توجه برای پرستار کودک این است پرستار کودک برای انجام این کار به هیچ وسیله و یا موقعیت خاصی احتیاج ندارد.

  • آماده کردن یک گزارش برای والدین

ارائه گزارش کار روزانه توسط پرستار کودک برای والدین بسیار ارزشمند خواهد بود، مخصوصا والدینی که هنوز از تنها گذاشتن فرزندشان در کنار پرستار کودک نگران هستند. از سوی دیگر، انجام این کار زمان اندکی را از پرستار کودک میگیرد. بنابراین، پرستار کودک می تواند در زمان خواب کودک از فرصت استفاده کرده و یک گزارش خوب از کارش به عنوان یک پرستار وظیفه شناس آماده کند.

گاهی گزارشات پرستار کودک می تواند بسیار مختصر و در عین حال مفید بوده و آن را از طریق ارسال پیام به دست والدین برساند. برای مثال پرستار کودک می تواند از جملات ساده استفاده کند و به والدین آرامش خاطر بدهد: “فرزند شما امروز خیلی خوب و سرحال بود، الان هم توی تخت خوابیده. به زودی شما رو می بینم!”
نیازی نیست که پرستار کودک تمام امور روزانه را به همراه جزییات برای والدین شرح دهد. معمولا یادداشت کردن موارد مهم توسط پرستار کودک و همچنین مواردی که والدین بر آنها تاکید داشته اند، به عنوان گزارش کار پرستار کودک برای والدین کافی است.

  • آماده کردن غذا برای روز بعد

کار بسیار مفید دیگری که پرستار کودک می تواند در زمان خواب کودک انجام دهد، درست کردن غذا است. اگر والدین همه چیز را در اختیار پرستار کودک قرار داده اند و پرستار کودک اجازه انجام این قبیل کارها را دارد، می تواند برای روز بعد کودک غذا درست کند. همچنین می تواند غذای سبک به همراه چند میوه را برای زمان مدرسه کودک آمده کند.

اما اگر مجوز انجام این کارها به پرستار کودک داده نشده و یا امکانات مورد نیاز در دسترس نیست ، پرستار کودک می تواند مواد اولیه و وسایل مورد نیاز را با خود بیاورد و برای خودش غذا درست کند.

  • مراقبت از کودک در زمان خواب

خوب است که پرستار کودک هر 30 دقیقه به کودک سر بزند و شرایط را تحت کنترل داشته باشد، به ویژه کودکان با سنین پایین و نوزادان.

نیازی نیست که پرستار کودک چراغ ها را روشن کند و یا باعث بیدار شدن کودک شود. کافی است که پرستار کودک بدون سر و صدا برای چند ثانیه کودک را کنترل کند و از خوب بودن اوضاع مطمئن شود. پرستار کودک نباید مدت زیادی را بالا سر کودک بایستد، چرا که اگه کودک بیدار شود و فردی را بالای سر خود ببیند که به او خیره شده، به شدت خواهد ترسید.

امتیاز دهید post

مرکز خدمات پرستاری آسایش ایده آل با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور قابل اعتماد و اطمینان با مدیریت با تجربه و پاسخگوئی شبانه روزی و با تیم متخصص و حرفه ای جهت رضایتمندی خانوادهای محترم میباشد. .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *